Ένα από τα μεγαλύτερα ταλέντα της Apple - εκτός από αυτό της δημιουργίας εξαιρετικών προϊόντων - είναι και ο τρόπος που ο Tim Cook έχει «χτίσει» τη γραμμή παραγωγής ώστε να... φτάνουν εκατομμύρια συσκευές από τα εργοστάσια στα ράφια των καταστημάτων σε παγκόσμια κλίμακα!
Το Bloomberg σε ένα εξαιρετικό ρεπορτάζ ρίχνει μια ματιά στο πως λειτουργεί η διαδικασία, η οποία ξεκινά από την Κίνα όπου παλέτες με iPhone μετακινούνται από τα εργοστάσια σε κοντέινερ συνοδευόμενα από προσωπικό ασφαλείας. Τα κοντέινερ αργότερα φορτώνονται σε φορτηγά και αποστέλλονται αεροπορικώς σε όλο τον κόσμο. «Είναι σαν πρεμιέρα ταινίας», αναφέρει ο Richard Metzler, πρόεδρος του Marketing Μεταφορών και πρώην στέλεχος της FedEx. «Όλα πρέπει να φτάσουν την ίδια στιγμή παντού».
Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα φέτος καθώς η Apple έχει παρουσιάσει δύο νέα iPhone που θα διατεθούν σε νέες αγορές στην Κίνα και την Ιαπωνία αυξάνοντας τη βάση των καταναλωτών κατά εκατοντάδες εκατομμύρια. Επικεφαλής της λογιστικής λειτουργίας της Apple είναι ο Michael Seifert, ένας βετεράνος του Amazon.com που ήρθε στην Apple το 2010 και αναφέρει απευθείας στον Jeff Williams, τον αντιπρόεδρο επιχειρήσεων που επιβλέπει την γραμμή παραγωγής της εταιρείας.
Όλα ξεκινούν μήνες πριν παρουσιαστεί η νέα συσκευή. Η Apple συντονίζει πτήσεις και φορτηγά για να μετακινήσουν τα εξαρτήματα από προμηθευτές στα εργοστάσια στην Κίνα. Ομάδες από πωλήσεις, marketing, επιχειρήσεις και οικονομικών συνεργάζονται έτσι ώστε να προβλέψουν πόσες συσκευές αναμένονται να πουληθούν. Το βήμα αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό: κάπως έτσι είναι που την πάτησε η Microsoft με τα Surface tablets. Μόλις γίνει η εκτίμηση εκατομμύρια iPhone κατασκευάζονται. Οι συσκευές παραμένουν στην Κίνα ενώ ολοκληρώνεται το λογισμικό που αργότερα φορτώνεται σε αυτές.
Πριν παρουσιαστεί επίσημα το iPhone αυτά αποστέλλονται σε κέντρα διανομής σε όλο τον κόσμο. Προσωπικό ασφαλείας συνοδεύει το προϊόν σε όλα τα βήματα της διαδικασίας: από τα φορτηγά, στο αεροδρόμια, στο τελωνείο, στις αποθήκες. Η FedEx στέλνει τα προϊόντα της Apple στις ΗΠΑ χρησιμοποιώντας κυρίως Boeing 777, τα οποία μπορούν να κάνουν 15ώρες πτήσεις από την Κίνα στο κυρίως hub των ΗΠΑ χωρίς να χρειάζεται ενδιάμεσος ανεφοδιασμός. Τα 777 μετακινούν περίπου 450.000 iPhone και χρεώνονται με $242.000 ανά πτήση με πάνω από το μισό αυτού του κόστους να είναι τα καύσιμα. H Apple έχει χρησιμοποιήσει και πιο συμβατικά αεροσκάφη για την μεταφορά συσκευών στο παρελθόν όπως πριν την παρουσίαση των νέων iPod πριν 10 χρόνια όταν χρησιμοποίησε ένα παλιό Ρώσικο μεταφορικό για να προλάβει την παράδοση των συσκευών.
«Οι άνθρωποι συζητούν για το πως το κλειδί της επιτυχίας της Apple είναι τα προϊόντα τους», αναφέρει ο Mike Fawkes, πρώην στέλεχος στη Hewlett-Packard «Παρόλο που συμφωνώ με αυτό, οι επιχειρησιακές τους δυνατότητες και η ικανότητα κλιμάκωσης και εισόδου νέων προϊόντων στην αγορά αποδοτικά είναι πρωτοφανείς και τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
H Apple παρακολουθεί τις πωλήσεις από τα καταστήματά της, την ιστοσελίδα της και τους συνεργάτες της και μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακατευθύνει προϊόντα εκεί που η ζήτηση είναι μεγαλύτερη. «Η πληροφορία για μία αποστολή είναι το ίδιο σημαντική με την φυσική μεταφορά», αναφέρει ο Metzler, πρώην στέλεχος της FedEx. «Εάν ξέρεις που είναι το αποθεματικό σου ανά πάσα στιγμή μπορείς να κάνεις αλλαγές κατά μήκος της διαδρομής».
euro2day.gr
Το Bloomberg σε ένα εξαιρετικό ρεπορτάζ ρίχνει μια ματιά στο πως λειτουργεί η διαδικασία, η οποία ξεκινά από την Κίνα όπου παλέτες με iPhone μετακινούνται από τα εργοστάσια σε κοντέινερ συνοδευόμενα από προσωπικό ασφαλείας. Τα κοντέινερ αργότερα φορτώνονται σε φορτηγά και αποστέλλονται αεροπορικώς σε όλο τον κόσμο. «Είναι σαν πρεμιέρα ταινίας», αναφέρει ο Richard Metzler, πρόεδρος του Marketing Μεταφορών και πρώην στέλεχος της FedEx. «Όλα πρέπει να φτάσουν την ίδια στιγμή παντού».
Τα πράγματα είναι πιο δύσκολα φέτος καθώς η Apple έχει παρουσιάσει δύο νέα iPhone που θα διατεθούν σε νέες αγορές στην Κίνα και την Ιαπωνία αυξάνοντας τη βάση των καταναλωτών κατά εκατοντάδες εκατομμύρια. Επικεφαλής της λογιστικής λειτουργίας της Apple είναι ο Michael Seifert, ένας βετεράνος του Amazon.com που ήρθε στην Apple το 2010 και αναφέρει απευθείας στον Jeff Williams, τον αντιπρόεδρο επιχειρήσεων που επιβλέπει την γραμμή παραγωγής της εταιρείας.
Όλα ξεκινούν μήνες πριν παρουσιαστεί η νέα συσκευή. Η Apple συντονίζει πτήσεις και φορτηγά για να μετακινήσουν τα εξαρτήματα από προμηθευτές στα εργοστάσια στην Κίνα. Ομάδες από πωλήσεις, marketing, επιχειρήσεις και οικονομικών συνεργάζονται έτσι ώστε να προβλέψουν πόσες συσκευές αναμένονται να πουληθούν. Το βήμα αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό: κάπως έτσι είναι που την πάτησε η Microsoft με τα Surface tablets. Μόλις γίνει η εκτίμηση εκατομμύρια iPhone κατασκευάζονται. Οι συσκευές παραμένουν στην Κίνα ενώ ολοκληρώνεται το λογισμικό που αργότερα φορτώνεται σε αυτές.
Πριν παρουσιαστεί επίσημα το iPhone αυτά αποστέλλονται σε κέντρα διανομής σε όλο τον κόσμο. Προσωπικό ασφαλείας συνοδεύει το προϊόν σε όλα τα βήματα της διαδικασίας: από τα φορτηγά, στο αεροδρόμια, στο τελωνείο, στις αποθήκες. Η FedEx στέλνει τα προϊόντα της Apple στις ΗΠΑ χρησιμοποιώντας κυρίως Boeing 777, τα οποία μπορούν να κάνουν 15ώρες πτήσεις από την Κίνα στο κυρίως hub των ΗΠΑ χωρίς να χρειάζεται ενδιάμεσος ανεφοδιασμός. Τα 777 μετακινούν περίπου 450.000 iPhone και χρεώνονται με $242.000 ανά πτήση με πάνω από το μισό αυτού του κόστους να είναι τα καύσιμα. H Apple έχει χρησιμοποιήσει και πιο συμβατικά αεροσκάφη για την μεταφορά συσκευών στο παρελθόν όπως πριν την παρουσίαση των νέων iPod πριν 10 χρόνια όταν χρησιμοποίησε ένα παλιό Ρώσικο μεταφορικό για να προλάβει την παράδοση των συσκευών.
«Οι άνθρωποι συζητούν για το πως το κλειδί της επιτυχίας της Apple είναι τα προϊόντα τους», αναφέρει ο Mike Fawkes, πρώην στέλεχος στη Hewlett-Packard «Παρόλο που συμφωνώ με αυτό, οι επιχειρησιακές τους δυνατότητες και η ικανότητα κλιμάκωσης και εισόδου νέων προϊόντων στην αγορά αποδοτικά είναι πρωτοφανείς και τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα».
H Apple παρακολουθεί τις πωλήσεις από τα καταστήματά της, την ιστοσελίδα της και τους συνεργάτες της και μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανακατευθύνει προϊόντα εκεί που η ζήτηση είναι μεγαλύτερη. «Η πληροφορία για μία αποστολή είναι το ίδιο σημαντική με την φυσική μεταφορά», αναφέρει ο Metzler, πρώην στέλεχος της FedEx. «Εάν ξέρεις που είναι το αποθεματικό σου ανά πάσα στιγμή μπορείς να κάνεις αλλαγές κατά μήκος της διαδρομής».
euro2day.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!