Αν και προπαγανδιστικό, έθεσε έναν επίκαιρο προβληματισμό. Με μια πρώτη ματιά, όλες και όλοι οι υποψήφιοι μπορούσαν να απαντήσουν. Άλλο θεμα, βέβαια, το πώς θα βαθμολογηθούν… Είναι το μάθημα στο οποίο κάθε χρόνο παρουσιάζονται οι μεγαλύτερες αποκλίσεις μεταξύ των βαθμολογητών, ανεξαρτήτως θέματος. Οι αριστούχοι είναι ελάχιστοι και όποιος αναρωτιέται γιατί, ας ψάξει στη γλωσσική ένδεια, στην υποβάθμιση της παιδείας και στα φαινόμενα κοινωνικής αλλοτρίωσης που όλοι γνωριζουμε.
Στο δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας (επιλογή: Μαθηματικά ή Φυσική ή Βιολογία ή Ιστορία) άρχισαν τα πανηγύρια. Ενώ είναι το πιο εύκολο, αντικειμενικά, μάθημα, τα θέματα ήταν εξαιρετικά πιο δύσκολα των αναμενόμενων. Στο μάθημα αυξημένης βαρύτητας για το 5ο πεδίο (Μαθηματικά), η δυσκολία άρχιζε από το Β’ θέμα (δεν ειχε ξανασυμβεί…). Πολύ δύσκολο για τα παιδιά της Θεωρητικής κατεύθυνσης, προβληματικό για τα παιδιά της Θετικής και Τεχνολογικής. «Χωρίς κλιμάκωση δυσκολίας» τα υπόλοιπα θέματα, σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία.
Συμπερασμα 1ο: λιγότεροι αριστούχοι φέτος στο 5ο πεδίο και συμπίεση των βαθμολογιών στην περιοχή 12-16.
Βιολογία : σε μάθημα μικρής ύλης απαιτήθηκαν μακροσκελείς απαντήσεις. Φυσική: έμφαση στις λεπτομέρειες της θεωρίας και εκτεταμένοι υπολογισμοί. Ιστορία: απαίτηση συνδυαστικών απαντήσεων και υποερώτημα που προκαλούσε σύγχυση.
Συμπερασμα 2ο : η ψυχολογία των παιδιών σε ελεύθερη πτώση! «Αν δεν γράφουμε στο εύκολο, τι θα κάνουμε στα δύσκολα»; Σε προηγούμενο άρθρο μας, είχαμε προβλέψει τη δυσκολία των θεμάτων και εξηγούσαμε γιατί. Δυστυχώς επιβεβαιωθήκαμε γρήγορα!
3η μέρα και φαρμακερη για τους υποψήφιους της θετικής & τεχνολογικής κατεύθυνσης. Η επιτροπή θεμάτων έπαιξε με τα νεύρα των παιδιών δίνοντάς τους θέματα στα οποία σύμφωνα με τη Μαθηματική Εταιρεία «ο παρεχόμενος χρόνος δεν ήταν επαρκής για την επιτυχή αντιμετώπισή τους από την πλειοψηφία των υποψηφίων». Και μάλιστα θεμάτων «πολύ δυσκολότερα από τα περυσινά» στα Μαθηματικα κατεύθυνσης (μάθημα βαρύτητας για το 2ο & 4ο πεδιο). Στη Λογοτεχνία της θεωρητικής κατ. το κείμενο ήταν «απαιτητικό» σύμφωνα με την Ένωση Φιλολόγων.
Συμπέρασμα 3ο: εφόσον οι υποφήφιοι της θεωρητικής κατ. γίναν λιγότερο ανταγωνιστικοί για το 5ο πεδίο, μπορούμε απλά να χαμηλώσουμε τις βαθμολογίες τους. Στις άλλες δυο όμως κατευθύνσεις, συνεχίζουμε να τσακίζουμε !
4η μερα: μειώνουμε τους αριστούχους στις Ιατρικές σχολές (3ο πεδιο) βάζοντάς τους τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών στη Βιολογία θετικής κατ. Παίρνουμε λιγότερα άριστα γραπτά αφού έχουμε και λιγότερες θέσεις φέτος … Στις άλλες κατευθύνσεις συνεχίζουμε να χαμηλώνουμε τις βαθμολογίες. Ιστορία με θέματα που αποθεώνουν την παπαγαλία. Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης βατές για την τεχνολογική κατεύθυνση, ετσι κι αλλιώς λίγοι γράφουν άριστα στο μάθημα αυτό κάθε χρονο… Θεωρείται «στριφνό».
Συμπερασμα 4ο: οι βάσεις δεν πέφτουν, τις ρίχνουμε !!! Υπολείπονται άλλα 2 μαθήματα κατεύθυνσης αλλά ήδη οι στόχοι έχουν επιτευχθεί. Σε όλα τα πεδία οι αριστούχοι έχουν μειωθεί, οι βαθμολογίες κινούνται προς τα κάτω. Στο 1ο πεδίο λόγω της γενικότερα αυξημένης δυσκολίας των θεμάτων (εκκρεμεί το δυσκολότερο μάθημα, τα Αρχαία Ελληνικά), στο 2ο & το 4ο πεδίο λόγω των Μαθηματικών κατ., στο 3ο λόγω Βιολογίας κατ. και στο 5ο πεδίο λόγω Μαθηματικών γενικής παιδείας.
Επιλογος: δεν είναι κακό να πέφτουν οι βάσεις, προφανώς τεχνητά. Κακό είναι να πέφτει η ψυχολογία των παιδιών, να τους μεταθέτουμε την ευθύνη για κακές επιδόσεις, να τα αιφνιδιάζουμε. Ετσι κι αλλιως όσοι ειναι να εισαχθούν σε σχολές, τόσοι θα εισαχθούν, ανεξαρτήτως βάσεων. Κι ελπίζουμε να είναι οι «καλύτεροι».
Καλή συνέχεια!
http://www.infokids.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!