Την πρόθεση και υπόσχεση της αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair να φέρει στην Ελλάδα 10 εκατομμύρια τουρίστες, τα επόμενα τρία χρόνια, τόνισε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και διευθυντής επιχειρησιακής λειτουργίας της εταιρείας Μάικλ Κόλεϊ.
-->

Εξηγώντας την πρόταση του για την αύξηση του ελληνικού τουρισμού, ο Μάικλ Κόλεϊ ζήτησε να πέσει στα 5 ευρώ ο φόρος ανά επιβάτη στο Ελ. Βενιζέλος, που σήμερα ανέρχεται σε 12 ευρώ, ενώ για τα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας ο φόρος ανά επιβάτη να μηδενιστεί, αναφερόμενος στα νέα δρομολόγια της εταιρείας. Πρότεινε, την ίδια στιγμή, να παραμείνει ως έχει ο φόρος ανά επιβάτη στο Ελ. Βενιζέλος, για τα υφιστάμενα δρομολόγια.

Σημειώνεται ότι η αεροπορική εταιρεία θα παρουσιάσει αυτές τις προθέσεις και προτάσεις της, σήμερα στον αρμόδιο υπουργό, Κωστή Χατζηδάκη, ενώ αναμένεται να υπάρξουν συναντήσεις και με φορείς του κλάδου.

Ο κ. Κόλεϊ ήταν επικριτικός για την πολιτική του αεροδρομίου στην Αθήνα, αφού -όπως είπε- αποτελεί το μεγαλύτερο πρόβλημα για την αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην πρωτεύουσα, καθώς παραμένει πολύ ακριβό και μη ανταγωνιστικό, με άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μάλιστα, το χαρακτήρισε παράδειγμα προς αποφυγή στον άξονα των ιδιωτικοποιήσεων. Την ίδια στιγμή, εξέφρασε φόβους ότι οι δρομολογούμενες ιδιωτικοποιήσεις στα περιφερειακά αεροδρόμια της Ελλάδας θα εκτοξεύσουν τα τέλη τους και θα τα καταστήσουν μη ανταγωνιστικά.

Η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους υπόσχεται, αν και εφόσον γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις της από την αρμόδια πολιτική ηγεσία, την επόμενη τριετία, τέσσερα εκατομμύρια τουρίστες στην Αθήνα, δύο εκατομμύρια στη Θεσσαλονίκη και τέσσερα εκατομμύρια στην υπόλοιπη Ελλάδα. Σε έναν υπολογισμό που έκανε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Ryanair, αυτές οι αφίξεις μεταφράζονται σε τουριστικό συνάλλαγμα ύψους 4,5 δισ. ευρώ και 10.000 νέες θέσεις εργασίας.

Αυτή τη στιγμή, η Ryanair έχει βάση το αεροδρόμιο των Χανίων. Η εταιρεία, μέσω των 25 προορισμών της, συμπεριλαμβανομένων και 10 νέων, εκτιμά ότι θα μεταφέρει πάνω από 500.000 επιβάτες ετησίως από και προς το αεροδρόμιο «Ιωάννης Δασκαλογιάννης». Αυτό, σύμφωνα με τη Ryanair, θα προσθέσει στη χώρα τουριστικά έσοδα πάνω από 160 εκατ. ευρώ, καθώς και τη διατήρηση περισσότερων από 500 θέσεις εργασίας στο νομό Χανίων.

Η απάντηση του Ελευθέριος Βενιζέλος


«Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη» απαντά, με ανακοίνωσή του, ο Αερολιμένας στην αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους Rynair, η οποία ζήτησε τη μείωση στους φόρους για να καταστεί ανταγωνιστικότερο το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

Στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι το επιχειρηματικό αυτό μοντέλο δεν συμβαδίζει με τις πρακτικές της Ryanair, η οποία ακολουθεί ως πολιτική την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αεροδρομίων, όπου και δεν επενδύει μακροχρόνια. Η πρακτική αυτή, ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους αγορές, όπως είναι η ελληνική, οδηγεί σε «κανιβαλισμό» της υπάρχουσας κίνησης με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις υπάρχουσες εταιρείες, οι οποίες έχουν επενδύσει σε διαρκή παρουσία.

«Το αεροδρόμιο της Αθήνας λειτουργεί βάσει ενός συγκεκριμένου επιχειρηματικού μοντέλου, όπως όλα τα διεθνή μητροπολιτικά αεροδρόμια, που στηρίζεται στην ανάπτυξη και διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με τους αερομεταφορείς» προσθέτει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top