Ο Κάρολος Δαρβίνος είχε γράψει κάποτε ότι μια μελλοντική σύζυγος θα ήταν....
«ένα αντικείμενο για να αγαπήσει και να παίξει κανείς, καλύτερο οπωσδήποτε από ένα σκύλο».
Ερευνητές που μελέτησαν επιστολές που είχε γράψει ο θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης, ανακάλυψαν ότι η στάση του απέναντι στις γυναίκες άλλαξε με τον καιρό.
Σύμφωνα με την Philippa Hardman, επιστημονική συνεργάτη του πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, ο Δαρβίνος πολλές φορές υποστήριζε το επιστημονικό έργο γυναικών ενώ έγραφε και για τα δικαιώματα των γυναικών.
«Ο Δαρβίνος δεν ήταν φεμινιστής» υποστήριξε η ίδια στους The Times και συνέχισε λέγοντας: «Όμως η έρευνά μας έχει δείξει ότι οι απόψεις του για τα δύο φύλα ήταν πολύ πιο περίπλοκες από ό,τι πιστεύαμε μέχρι σήμερα».
«Ως επιστήμονας, τα έργα του οποίου δημοσιεύονταν, ο Δαρβίνος συχνά αντικατόπτριζε και ενίσχυε την ιδεολογία της μεσαίας τάξης της εποχής του, που ήθελε τις γυναίκες να προσέχουν το σπίτι και τα παιδιά μόνο.
«Στις επιστολές του, ωστόσο, βλέπουμε ένα κόσμο προσωπικών σκέψεων και πράξεων, οι οποίες αψηφούσαν αυτά τα ιδανικά» είπε ακόμη.
Οι αρχικές επιστολές που είχε συντάξει ο Δαρβίνος θα έβρισκαν πολλούς πολέμιους στη σύγχρονη κοινωνία.
Όταν αναρωτιόταν αν έπρεπε να παντρευτεί το 1838, ο Δαρβίνος είχε γράψει ότι ένα από τα πλεονεκτήματα του γάμου ήταν ότι μια σύζυγος θα ήταν καλύτερη από ένα σκύλο.
Αργότερα στο διάσημο σύγγραμά του «Η καταγωγή του ανθρώπου» που δημοσιεύτηκε το 1871, ο επιστήμονας καταφέρθηκε εναντίον του John Stuart Mill για το έργο του «Η υποταγή των γυναικών», το οποίο είναι από τα πρώτα έργα πάνω στο θέμα των δικαιωμάτων των γυναικών που γράφτηκαν από άντρες συγγραφείς.
Ο Δαρβίνος είχε σχολιάσει τότε ότι «οι γυναίκες διαφέρουν από τους άντρες στην ψυχική τους διάθεση, κυρίως επειδή είναι πιο ευαίσθητες και λιγότερο εγωίστριες».
Ένα χρόνο μετά έγραφε στην φυσιοδίφη Mary Treat, προτρέποντάς τη να προωθήσει το έργο της επάνω στις πεταλούδες, προκειμένου να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από τον επιστημονικό κόσμο.
Σε ένα από τα γράμματά του προς εκείνη, τή συμβούλευε να δημοσιεύσει τη δουλειά της σε «κάποιο γνωστό επιστημονικό περιοδικό».
Σύμφωνα με την Dr Hardman, ο Δαρβίνος υποστήριξε ακόμη με γράμματά του γυναίκες που μάχονταν για την ισότητα των φύλων.
Διατηρούσε αλληλογραφία με γυναίκες που είχαν πάει πολλά βήματα πέρα από τον παραδοσιακό ρόλο των φύλων της εποχής τους, όπως η Florence Dixie, η οποία είχε γράψει ένα μυθιστόρημα, που είχε τοποθετηθεί στην κατηγορία «φαντασία», και στο οποίο μιλούσε για ένα κόσμο όπου οι άντρες και οι γυναίκες ζούσαν ως ίσοι.
Η Dr Hardman υποστηρίζει, τέλος, ότι ίσως ο Δαρβίνος κρατούσε τις πραγματικές του απόψεις για τα φύλα κρυφές, επειδή πίστευε ότι το έργο του ήταν ήδη αρκετά αμφιλεγόμενο.
«ένα αντικείμενο για να αγαπήσει και να παίξει κανείς, καλύτερο οπωσδήποτε από ένα σκύλο».
Ερευνητές που μελέτησαν επιστολές που είχε γράψει ο θεμελιωτής της θεωρίας της εξέλιξης, ανακάλυψαν ότι η στάση του απέναντι στις γυναίκες άλλαξε με τον καιρό.
Σύμφωνα με την Philippa Hardman, επιστημονική συνεργάτη του πανεπιστημίου του Κέμπριτζ, ο Δαρβίνος πολλές φορές υποστήριζε το επιστημονικό έργο γυναικών ενώ έγραφε και για τα δικαιώματα των γυναικών.
«Ο Δαρβίνος δεν ήταν φεμινιστής» υποστήριξε η ίδια στους The Times και συνέχισε λέγοντας: «Όμως η έρευνά μας έχει δείξει ότι οι απόψεις του για τα δύο φύλα ήταν πολύ πιο περίπλοκες από ό,τι πιστεύαμε μέχρι σήμερα».
«Ως επιστήμονας, τα έργα του οποίου δημοσιεύονταν, ο Δαρβίνος συχνά αντικατόπτριζε και ενίσχυε την ιδεολογία της μεσαίας τάξης της εποχής του, που ήθελε τις γυναίκες να προσέχουν το σπίτι και τα παιδιά μόνο.
«Στις επιστολές του, ωστόσο, βλέπουμε ένα κόσμο προσωπικών σκέψεων και πράξεων, οι οποίες αψηφούσαν αυτά τα ιδανικά» είπε ακόμη.
Οι αρχικές επιστολές που είχε συντάξει ο Δαρβίνος θα έβρισκαν πολλούς πολέμιους στη σύγχρονη κοινωνία.
Όταν αναρωτιόταν αν έπρεπε να παντρευτεί το 1838, ο Δαρβίνος είχε γράψει ότι ένα από τα πλεονεκτήματα του γάμου ήταν ότι μια σύζυγος θα ήταν καλύτερη από ένα σκύλο.
Αργότερα στο διάσημο σύγγραμά του «Η καταγωγή του ανθρώπου» που δημοσιεύτηκε το 1871, ο επιστήμονας καταφέρθηκε εναντίον του John Stuart Mill για το έργο του «Η υποταγή των γυναικών», το οποίο είναι από τα πρώτα έργα πάνω στο θέμα των δικαιωμάτων των γυναικών που γράφτηκαν από άντρες συγγραφείς.
Ο Δαρβίνος είχε σχολιάσει τότε ότι «οι γυναίκες διαφέρουν από τους άντρες στην ψυχική τους διάθεση, κυρίως επειδή είναι πιο ευαίσθητες και λιγότερο εγωίστριες».
Ένα χρόνο μετά έγραφε στην φυσιοδίφη Mary Treat, προτρέποντάς τη να προωθήσει το έργο της επάνω στις πεταλούδες, προκειμένου να ληφθεί σοβαρά υπόψιν από τον επιστημονικό κόσμο.
Σε ένα από τα γράμματά του προς εκείνη, τή συμβούλευε να δημοσιεύσει τη δουλειά της σε «κάποιο γνωστό επιστημονικό περιοδικό».
Σύμφωνα με την Dr Hardman, ο Δαρβίνος υποστήριξε ακόμη με γράμματά του γυναίκες που μάχονταν για την ισότητα των φύλων.
Διατηρούσε αλληλογραφία με γυναίκες που είχαν πάει πολλά βήματα πέρα από τον παραδοσιακό ρόλο των φύλων της εποχής τους, όπως η Florence Dixie, η οποία είχε γράψει ένα μυθιστόρημα, που είχε τοποθετηθεί στην κατηγορία «φαντασία», και στο οποίο μιλούσε για ένα κόσμο όπου οι άντρες και οι γυναίκες ζούσαν ως ίσοι.
Η Dr Hardman υποστηρίζει, τέλος, ότι ίσως ο Δαρβίνος κρατούσε τις πραγματικές του απόψεις για τα φύλα κρυφές, επειδή πίστευε ότι το έργο του ήταν ήδη αρκετά αμφιλεγόμενο.
0 comments:
Post a Comment
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!