Οι υποψήφιοι για μία θέση εργασίας που μοιράζονται υπερβολικά πολλά πράγματα στο Facebook -ακόμα και για θέματα που φαίνονται ανάρμοστα- ίσως τελικά να είναι ιδανικοί για κάποιες εταιρείες, σύμφωνα με μία νέα μελέτη.


Ας είμαστε ξεκάθαροι: κανείς δεν ισχυρίζεται ότι είναι καλή ιδέα να ανεβάσετε στο Facebook μία φωτογραφία από τις διακοπές σας, στην οποία είστε ντυμένος σαν τον Κάπτεν Μόργκαν, τύφλα στο μεθύσι… Αλλά ας πούμε ότι το κάνατε, κι ότι πλέον αυτό εκτίθεται σε δημόσια θέα. Είναι αυτό αρκετό για να αποθαρρυνθούν οι εν δυνάμει εργοδότες σας; Μία πρόσφατη μελέτη απαντά αρνητικά.

Αν και πολλοί εργοδότες θεωρούν τις αναφορές σε ναρκωτικά ή αλκοόλ στα social media ως αιτίες απόρριψης εργαζομένων, είναι πιθανό μια τέτοια απόρριψη υποψηφίων να σημαίνει την απώλεια πιθανών εργαζομένων με δεξιότητες αναγκαίες για μία εταιρεία.


Το άρθρο, που δημοσιεύτηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Cyber-psychology, Behavior and Social Networking», εξέτασε 175 φοιτητές. Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Πολιτείας της North Carolina ταξινόμησαν τους φοιτητές βάσει πέντε ιδιοτήτων: διάθεση για νέες εμπειρίες, ευσυνειδησία, εξωστρέφεια, συγκαταβατικότητα, και συναισθηματική σταθερότητα. Ρώτησαν επίσης τους φοιτητές να αναφέρουν συγκεκριμένες συμπεριφορές τους στο Facebook, συμπεριλαμβανομένων και αναφορών στη χρήση ουσιών ή κακόβουλων αναφορών προς τρίτους.

Η διασπορά κακόβουλων αναφορών πράγματι συσχετίστηκε με πολλά αρνητικά χαρακτηριστικά ανάμεσα στους εν δυνάμει εργαζομένους. Όμως, οι ερευνητές δεν βρήκαν κάποια θετική σχέση ανάμεσα σε ιδιότητες όπως η ευσυνειδησία, και στο ανέβασμα αναφορών σε χρήση ουσιών.

Μάλιστα, η μελέτη εντόπισε μία συσχέτιση ανάμεσα σε άτομα που ανεβάζουν με κάπως υπερβολική συχνότητα αναφορές σχετικές με πάρτυ και διασκέδαση, και σε μία ιδιότητα που οι εργοδότες μάλλον επιθυμούν: την εξωστρέφεια.

«Οι εξωστρεφείς άνθρωποι έχουν περισσότερο την τάση να ανεβάζουν αναφορές σε χρήση ναρκωτικών ουσιών και σε κατανάλωση αλκοόλ», λέει η Λόρι Φόστερ Τόμσον, καθηγήτρια ψυχολογίας και μία εκ των συγγραφέων του άρθρου.



Συμπέρασμα; «Αυτή η μελέτη λέει κατά κάποιο τρόπο ότι ‘εργοδότες, προσοχή, δεν είστε σε θέση να γνωρίζετε τις πραγματικές δεξιότητες και ιδιότητες κάποιου όταν εξετάζετε μόνο κάποιες συγκεκριμένες συμπεριφορές του στο Facebook’», επισημαίνει η ίδια.

Είναι γεγονός ότι απαιτείται περαιτέρω μελέτη του ζητήματος, καθώς και οι 175 συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν φοιτητές, δηλαδή ανήκουν σε μία περιορισμένης εμβέλειας υπο-ομάδα του πληθυσμού, και ανέφεραν οι ίδιοι τη συμπεριφορά τους, που ίσως προσθέτει ένα στοιχείο μεροληπτικότητας.

Όμως, καλά θα κάνουν οι εργοδότες που αναζητούν ευσυνείδητους και εξωστρεφείς εργαζόμενους, να είναι κάπως επιεικής με τα προφίλ που συναντούν στο Facebook. Ακόμα καλύτερα, ίσως θα έπρεπε να βγουν εντελώς από το Facebook και να αρχίσουν να προσκαλούν τους υποψήφιους εργαζομένους τους σε συνεντεύξεις, όπως τον παλιό καλό καιρό.
http://www.fortunegreece.com/

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top