Είναι σύνηθες φαινόμενο τα τελευταία χρόνια λίγο πριν κυκλοφορήσει ένα MMORPG να βαφτίζεται ως "WoW killer", ως το πιο πολυαναμενόμενο game της χρονιάς κτλ. Όταν όμως έρχεται το πλήρωμα του χρόνου ελάχιστα MMORPG καταφέρνουν να ξεχωρίσουν και να τραβήξουν κόσμο στους servers του. Η κατάρρευση του συνδρομητικού μοντέλου είναι πλέον γεγονός, καθώς τα Star Wars: The Old Republic, The Secret World και TERA αναγκάστηκαν να υιοθετήσουν είτε την free-to-play, είτε την buy-to-play φόρμουλα για να καταφέρουν να επιβιώσουν. Ένα από τα MMORPG που αναμένουμε με ιδιαίτερη αγωνία το 2013 είναι το Neverwinter της Cryptic Studios.
H αμερικανική εταιρεία έχει δημιουργήσει στο παρελθόν τα City of Heroes/Villains, Champions Online και Star Trek Online, κάτι που σημαίνει ότι έχει "ψηθεί" στον χώρο και δεν είναι ένας τυχαίος developer. Το Neverwinter ως project μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως "καυτή πατάτα" για πολλούς και διάφορους λόγους τους οποίους θα αναλύσουμε εκτενέστερα παρακάτω και το εύλογο ερώτημα είναι αν η Cryptic μπορεί να σταθεί αντάξια των προσδοκιών. H closed beta που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σαββατοκύριακο αποτελεί ένα σημαντικό δείγμα γραφής για την αμερικανική εταιρεία, οπότε πάμε να δούμε τι...ψάρια πιάνει το νέο αυτό MMORPG.
Dungeons & Dragons και video games
Τα pen-and-paper role playing games εδώ και αρκετά χρόνια έχουν τροφοδοτήσει τους developers με ιδέες και στο παρελθόν έχουμε δει μπόλικες κυκλοφορίες βασισμένα σε αυτά. Κατά γενική ομολογία το Dungeons & Dragons της Wizards of the Coast αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο pen-and-parer RPG έχοντας ταξιδέψει στους μαγικούς και συναρπαστικούς κόσμους τους εκατομμύρια παιχτών ανά την υφήλιο. Κατόπιν αυτού, έχουμε δει δεκάδες video games τις τελευταίες δεκαετίες να προσπαθούν να "δανειστούν" λίγη από την αίγλη του. Στην προκειμένη περίπτωση θα επικεντρωθούμε στην σειρά Neverwinter Nights και το Dungeons and Dragons: Online, καθώς το πρόσφατο project την Cryptic επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ αυτών των δύο.
Τα pen-and-paper role playing games εδώ και αρκετά χρόνια έχουν τροφοδοτήσει τους developers με ιδέες και στο παρελθόν έχουμε δει μπόλικες κυκλοφορίες βασισμένα σε αυτά. Κατά γενική ομολογία το Dungeons & Dragons της Wizards of the Coast αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο pen-and-parer RPG έχοντας ταξιδέψει στους μαγικούς και συναρπαστικούς κόσμους τους εκατομμύρια παιχτών ανά την υφήλιο. Κατόπιν αυτού, έχουμε δει δεκάδες video games τις τελευταίες δεκαετίες να προσπαθούν να "δανειστούν" λίγη από την αίγλη του. Στην προκειμένη περίπτωση θα επικεντρωθούμε στην σειρά Neverwinter Nights και το Dungeons and Dragons: Online, καθώς το πρόσφατο project την Cryptic επιχειρεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ αυτών των δύο.
Ύστερα από την επιτυχία της σειράς Baldur's Gate η BioWare αποφασίζει να αναπτύξει ένα ακόμη RPG βασισμένο στο Dungeons & Dragons, το Neverwinter Nights. Πρόκειται για μια μνημειώδη δημιουργία που λαμβάνει χώρα στην πόλη του Neverwinter της Faerun και χρησιμοποιεί τους κανόνες της τρίτης έκδοσης του pen-and-paper. H απόφαση των developers να τοποθετήσουν το setting στα Forgottern Realms, τον κατά γενική ομολογία δημοφιλέστερο κόσμο του Dungeons & Dragons, ήταν άκρως επιτυχημένη καθώς πρόσφερε ένα αναγνωρίσιμο και οικείο περιβάλλον στους pen-and-paper παίχτες. Το ίδιο ακριβώς επιτυγχάνει και η Cryptic με το Neverwinter καθώς μας μεταφέρει για μια ακόμη φορά στην ομώνυμη πόλη. Το Neverwinter έχει λοιπόν τα φόντα να προσελκύσει μια μεγάλη μερίδα των pen-and-paper παιχτών στους servers του. Θα πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι η δυναμική αυτής της κατηγορίας παιχτών στην αγορά των MMORPG είναι τεράστια, καθώς όπως προαναφέραμε με το συγκεκριμένο χόμπι ασχολούνται εκατομμύρια άτομα στον κόσμο.
Μερικά χρόνια νωρίτερα και για να είμαστε πιο ακριβείς το 2006 μια άλλη εταιρεία η Turbine πόνταρε πάνω σε αυτή την δυναμική με το Dungeons & Dragons: Online και απέτυχε. Ο κυριότερος λόγους που το εν λόγω MMORPG δεν ευδοκίμησε ήταν η απόφαση της εταιρείας να το τοποθετήσει στον low-fantasy κόσμο του Eberron και όχι η υιοθέτηση του συνδρομητικού μοντέλου, όπως πολλοί λανθασμένα υποστηρίζουν. Η Cryptic όχι μόνο δεν πέφτει στην ίδια παγίδα, αλλά ανακοινώνει το Neverwinter ως free-to-play όπως επιβάλλουν οι πρόσφατες "επιταγές" της αγοράς και υιοθετεί ένα σύστημα μικροπληρωμών. Μάλιστα όπως είδαμε στην beta οι free-to-players μπορούν να απολαύσουν όλα όσα έχει αυτή η δημιουργία να προσφέρει, χωρίς πολλούς περιορισμούς, όπως για παράδειγμα στο Star Wars: The Old Republic.
Τα βασικά
Το Neverwinter ξεκινά όπως μια παραδοσιακή Dungeons & Dragons περιπέτεια με το καθιερωμένο character creation. Καταρχήν θα πρέπει να επιλέξετε το φύλο του ήρωα σας και στην πορεία το race σας. Εδώ συναντάμε τις αναγνωρίσιμες φυλές του pen-and-paper RPG όπως human, tiefling, dwarf, wood-elf, half-elf, half-orc, ενώ υπάρχει και ένα "κρυφό" race που αναμένεται να ξεκλειδώσει όταν κυκλοφορήσει το παιχνίδι. Κάθε χαρακτήρας έχει έξι βασικά stats τα οποία είναι τα εξής: strength, dexterity, constitution, intelligence, will και charisma. Να τονίσουμε εδώ ότι ανάλογα με το race που θα επιλέξετε ο χαρακτήρας σας λαμβάνει κάποια bonus της τάξεως του +2 στα παραπάνω stats.
Το Neverwinter ξεκινά όπως μια παραδοσιακή Dungeons & Dragons περιπέτεια με το καθιερωμένο character creation. Καταρχήν θα πρέπει να επιλέξετε το φύλο του ήρωα σας και στην πορεία το race σας. Εδώ συναντάμε τις αναγνωρίσιμες φυλές του pen-and-paper RPG όπως human, tiefling, dwarf, wood-elf, half-elf, half-orc, ενώ υπάρχει και ένα "κρυφό" race που αναμένεται να ξεκλειδώσει όταν κυκλοφορήσει το παιχνίδι. Κάθε χαρακτήρας έχει έξι βασικά stats τα οποία είναι τα εξής: strength, dexterity, constitution, intelligence, will και charisma. Να τονίσουμε εδώ ότι ανάλογα με το race που θα επιλέξετε ο χαρακτήρας σας λαμβάνει κάποια bonus της τάξεως του +2 στα παραπάνω stats.
Στην πορεία καλείστε να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερις ξεχωριστές classes: Devoted Cleric, Trickster Rogue, Guardian Fighter και Control Wizard. Για την ώρα δεν γνωρίζουμε εάν θα υπάρξουν και άλλες classes όταν κυκλοφορήσει το Neverwinter, αν και θεωρώ σίγουρο το γεγονός ότι θα προστεθεί και ο Druid βάση των nature kits που ήταν ήδη διαθέσιμα στην beta. Τα kits είναι κάποια αντικείμενα που σας επιτρέπουν να ξεκλειδώσετε σεντούκια, να απενεργοποιήσετε μαγικές παγίδες, να βρείτε μυστικά περάσματα κτλ και θα αναφερθούμε εκτενέστερα σε αυτά παρακάτω. Τέλος, μπορείτε να ολοκληρώσετε το character creation με το καθιερωμένο customization της εξωτερικής εμφάνισης σας. Οι επιλογές εδώ είναι καθαρά στιλιστικές και με δεδομένο ότι το Neverwinter βρίσκεται ακόμη σε beta στάδιο είναι για την ώρα αρκετά περιορισμένες.
Τα πρώτα quests
Ξεκινώντας της περιπέτειά σας βρίσκεστε ναυαγός σε μία από τις ακτές κοντά στην πόλη του Neverwinter. Το πλοίο σας, όπως και άλλα στην γύρω περιοχή καταστράφηκε από το Dragonlich της Lich Queen Valindra. Αρχικά θα πρέπει να συλλέξετε τα πρώτα εφόδια από τα συντρίμμια των πλοίων και να προχωρήσετε στα παρακείμενα στρατόπεδα όπου θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τα πρώτα σας tutorials.
Ξεκινώντας της περιπέτειά σας βρίσκεστε ναυαγός σε μία από τις ακτές κοντά στην πόλη του Neverwinter. Το πλοίο σας, όπως και άλλα στην γύρω περιοχή καταστράφηκε από το Dragonlich της Lich Queen Valindra. Αρχικά θα πρέπει να συλλέξετε τα πρώτα εφόδια από τα συντρίμμια των πλοίων και να προχωρήσετε στα παρακείμενα στρατόπεδα όπου θα έχετε την ευκαιρία να παρακολουθήσετε τα πρώτα σας tutorials.
Για τον χειρισμό χρησιμοποιείτε τα πλήκτρα W, A, S, D, ενώ τα abilities σας αντιστοιχούν στο δεξί και το αριστερό κλικ του mouse σας. Στην πορεία καθώς ανεβαίνετε level, αποκτάτε αρκετές ακόμη abilites που χρησιμοποιούνται με τα hotkeys 1, 2, Q, E και R στο πληκτρολόγιο σας. Το user interface είναι λειτουργικό και κομψό ταυτόχρονα. Τα abilites σας βρίσκονται στην κάτω πλευρα της οθόνης, ενώ στην πάνω δεξιά πλευρά υπάρχει το σχετικό minimap. Με το pathfinding δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα απολύτως πρόβλημα, καθώς στην οθόνη σας εμφανίζεται ανά πάσα στιγμή ένα μονοπάτι από "αστερόσκονη" που σας δείχνει το δρόμο για το ενεργό quest σας.
Η δομή του Neverwinter μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί γραμμική, καθώς συνήθως αναλαμβάνετε δύο ή τρία quests, τα οποία θα πρέπει να τα ολοκληρώσετε ώστε να προχωρήσει η ροή της αφήγησης και να ξεκλειδώσουν σταδιακά νέες περιοχές τόσο μέσα στην πόλη, όσο και στις περιοχές γύρω από αυτήν. Τα quests δεν διαφέρουν ιδιαίτερα από τα αντίστοιχα που έχουμε συναντήσει σε άλλα MMORPG και ακολουθούν το μοτίβο "σκότωσε 10 orcs", "σύλλεξε τα τάδε αντικείμενα", "καθάρισε τους υπονόμους από την απειλή των Wererats" κ.ο.κ.
Combat
Το σύστημα της μάχης βασίζεται γύρω από την χρησιμοποίηση των σχετικών abilities, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (At-Will, Encounter και Daily) βάση των κανόνων της τέταρτης έκδοσης του Dungeons & Dragons. Οι At-Will abilities είναι assigned στο δεξί και το αριστερό κλικ του mouse σας, όπως τα primary και secondary mouse skills του Diablo III και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς ή με ελάχιστο cooldown ανάλογα πάντα με το class σας. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τις Encounter abilities που προκαλούν περισσότερη ζημιά από τις At-will, εντούτοις υπάρχει ένα μικρό cooldown της τάξης των 3-10 δευτερολέπτων.
Το σύστημα της μάχης βασίζεται γύρω από την χρησιμοποίηση των σχετικών abilities, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες (At-Will, Encounter και Daily) βάση των κανόνων της τέταρτης έκδοσης του Dungeons & Dragons. Οι At-Will abilities είναι assigned στο δεξί και το αριστερό κλικ του mouse σας, όπως τα primary και secondary mouse skills του Diablo III και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χωρίς ή με ελάχιστο cooldown ανάλογα πάντα με το class σας. Ανά πάσα στιγμή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και τις Encounter abilities που προκαλούν περισσότερη ζημιά από τις At-will, εντούτοις υπάρχει ένα μικρό cooldown της τάξης των 3-10 δευτερολέπτων.
Αντίθετα για να ενεργοποιήσετε τις Daily abilites θα πρέπει να συγκεντρώσετε έναν αριθμό από action points. Κατά κανόνα τα action points σας αυξάνονται καθώς προκαλείτε ζημιά στα mobs, αλλά κάθε class έχει ένα συγκεκριμένο Encounter ability που σας επιτρέπει να αυξήσετε πιο γρήγορα τα action points σας. Τα Daily abilities προκαλούν τεράστιο damage και μπορούν να γείρουν την πλάστιγγα προς το μέρος σας στα boss fights ή στο PvP οπότε καλό θα είναι να τα χρησιμοποιείτε με φειδώ και μόνο όταν το απαιτούν οι περιστάσεις. Η γενικότερη αίσθηση που αποκομίσαμε από το σύστημα μάχης είναι ότι ακολουθεί τα Action RPG πρότυπα του Diablo III και γενικώς η διαδικασία εξολόθρευσης των εχθρών είναι διασκεδαστική.
Για την δόξα και το loot
Στο Neverwinter υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από προαιρετικά quests, τα οποία απαιτούν έναν συγκεκριμένο αριθμό παιχτών (συνήθως πέντε άτομα) στο party σας για να ολοκληρωθούν. Οι αποστολές αυτές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στα events και στα dungeons. Για παράδειγμα στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να υπερασπιστείτε τις οχυρώσεις του Neverwinter από τις επιθέσεις των Orcs, ενώ στην δεύτερη θα ταξιδέψετε στα μπουντρούμια του Clock Tower για να αντιμετωπίσετε έναν πανίσχυρο μάγο. Εάν παίζετε solo ή το party σας αποτελείται από λίγα άτομα μπορείτε πατώντας το πλήκτρο K να μπείτε σε αναμονή για τα παραπάνω quests και να συμμετάσχετε σε αυτά με παίχτες ανάλογου level με εσάς.
Στο Neverwinter υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από προαιρετικά quests, τα οποία απαιτούν έναν συγκεκριμένο αριθμό παιχτών (συνήθως πέντε άτομα) στο party σας για να ολοκληρωθούν. Οι αποστολές αυτές χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στα events και στα dungeons. Για παράδειγμα στην πρώτη περίπτωση θα πρέπει να υπερασπιστείτε τις οχυρώσεις του Neverwinter από τις επιθέσεις των Orcs, ενώ στην δεύτερη θα ταξιδέψετε στα μπουντρούμια του Clock Tower για να αντιμετωπίσετε έναν πανίσχυρο μάγο. Εάν παίζετε solo ή το party σας αποτελείται από λίγα άτομα μπορείτε πατώντας το πλήκτρο K να μπείτε σε αναμονή για τα παραπάνω quests και να συμμετάσχετε σε αυτά με παίχτες ανάλογου level με εσάς.
Το loot είναι άφθονο και κατανέμεται στους παίχτες μέσω του συστήματος Need, Greed, Pass όπως έχουμε συνηθίσει στα περισσότερα MMORPG. Παράλληλα, στο τέλος του quest ανάλογα με την συνολική προσφορά σας στην ομάδα που εξαρτάται από τους πόντους ζημιάς που κάνατε στην μάχη ανταμείβεστε με μερικά ακόμη αντικείμενα. Γενικά είναι καλό στο party σας να υπάρχει μια ποικιλία από classes με διακριτούς ρόλους όπως healer, tank και dps. Οι clerics ανταποκρίνονται καλύτερα στον πρώτο ρόλο, οι fighters στο δεύτερο, ενω οι wizards και οι rogues στον τρίτο αντίστοιχα.
Η ίδια διαδικασία πραγματοποιείται και στην περίπτωση του PvP, το οποίο διεξάγεται σε συγκεκριμένες αρένες από δύο ομάδες των πέντε παιχτών. Το PvP έχει Domination μορφή καθώς σκοπός σας είναι να κατακτήσετε τρεις στρατηγικές τοποθεσίες πάνω στον χάρτη. Το match τελειώνει μόλις μια ομάδα συγκεντρώσει 1000 πόντους και μπορείτε να αυξήσετε τους πόντους του party σας πραγματοποιώντας kills ή assists (50 και 25 αντίστοιχα). Απαραίτητη προϋπόθεση για να παίξετε PvP είναι να έχετε έναν 19 level χαρακτήρα. Στην beta το level σας αυτόματα αυξομειώνεται σε αυτά τα επίπεδα, αλλά για την ώρα δεν γνωρίζουμε αν κάτι τέτοιο ισχύσει στην ολοκληρωμένη έκδοση του Neverwinter. Θα πρέπει να αναφέρουμε ότι και στο PvP είναι απαραίτητη η ισορροπία των classes μεταξύ των μελών της ομάδας και η παρουσία ενός τουλάχιστον healer είναι επιβεβλημένη.
Companions, contests και enchantments
Από το level 18 και ύστερα μπορείτε να στρατολογήσετε συμμάχους στο party σας με σκοπό να αυξήσετε τις επιδόσεις σας στην μάχη. Ειδικά στην περίπτωση που παίζετε solo η επιλογή του κατάλληλου companion είναι ζωτικής σημασίας. Στο δικό μας playthough επιλέξαμε έναν Cleric για να συντροφεύσει τον Trickster Rogue μας και να μας παρέχει πολύτιμο healing μέσα στην μάχη. Μόλις ένας companion συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό από exp μπορείτε να τον στείλετε για training και να ανεβάσετε το level του. Το training διαρκεί μερικά λεπτά in-game χρόνου κάτι που σημαίνει πως για αυτό το διάστημα θα πρέπει να στερηθείτε τις...υπηρεσίες του companion σας.
Από το level 18 και ύστερα μπορείτε να στρατολογήσετε συμμάχους στο party σας με σκοπό να αυξήσετε τις επιδόσεις σας στην μάχη. Ειδικά στην περίπτωση που παίζετε solo η επιλογή του κατάλληλου companion είναι ζωτικής σημασίας. Στο δικό μας playthough επιλέξαμε έναν Cleric για να συντροφεύσει τον Trickster Rogue μας και να μας παρέχει πολύτιμο healing μέσα στην μάχη. Μόλις ένας companion συγκεντρώσει τον απαιτούμενο αριθμό από exp μπορείτε να τον στείλετε για training και να ανεβάσετε το level του. Το training διαρκεί μερικά λεπτά in-game χρόνου κάτι που σημαίνει πως για αυτό το διάστημα θα πρέπει να στερηθείτε τις...υπηρεσίες του companion σας.
Για να αυξήσετε την μαχητική ικανότητα του συντρόφου σας μπορείτε να τον εξοπλίσετε με ειδικούς runes. Τα runes είναι αρκετά δυσεύρετα και μπορείτε να τα συγκεντρώσετε είτε συμμετέχοντας σε contests, είτε συλλέγοντας τα από διαφορές τοποθεσίες μέσω των σχετικών kits. Τα contests διεξάγονται σε συγκεκριμένες πίστες και διαρκούν μερικά μόλις λεπτά. Για παράδειγμα, καλείστε να βρείτε κρυμμένα αντικείμενα ή να συλλάβετε κλέφτες. Ανάλογα με τις επιδόσεις σας κερδίζετε τον ανάλογο αριθμό από runes. Όσον αφορά τα kits υπάρχουν τεσσάρων ειδών όπως Nature, Arcane, Religion, Dungeoneering,Thievery και μέσω αυτών μπορειτε να συλλέξετε αντικείμενα από συγκεκριμένες τοποθεσίες που απαιτούν το ανάλογο kit. Στην περίπτωση όμως που παίζετε ως Rogue δεν χρειάζεστε Thievery kits, ως Mage Arcane kits κ.ο.κ. Η πιο σοφή επιλογή είναι να προμηθευτείτε μπόλικα kits των άλλων classes ώστε να μπορείτε να συλλέξετε όλα τα αντικείμενα που θα βρείτε μπροστά σας.
Τα runes μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να κάνετε enchant τον εξοπλισμό σας πέρα από την ενδυνάμωση των companion σας. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν ελεύθερα slots στην πανοπλία, όπλο, μπότες κτλ που θέλετε να κάνετε enchant όπως στο Diablo III. H ποιότητα των runes εκφράζεται σε levels, ενώ υπάρχει η επιλογή να δημιουργήσετε μεγαλυτέρου level runes από μικρότερου. Η αναλογία είναι 4:1 και υπάρχει αντίστοιχα ένα μικρο ποσοστό αποτυχίας. Για παράδειγμα για να φτιάξετε έναν level 2 rune χρειάζεστε τέσσερις level 1 runes και υπάρχει ένα ποσοστό 10% αποτυχίας σε αυτή την διαδικασία, αντίστοιχα για έναν level 3 runes χρειάζεστε τέσσερις level 2 runes με το ποσοστό αποτυχίας να αυξάνετε στο 20%. Υπάρχουν συγκεκριμένα αντικείμενα που μειώνουν αυτό το ποσοστό αποτυχίας, αλλά θα πρέπει να τα προμηθευτείτε μέσω του store του Neverwinter πληρώνοντας ένα μικρο χρηματικό αντίτιμο.
Τεχνικός τομέας
Οπτικά το Neverwinter δείχνει αρκετά εντυπωσιακό και ειδικά ο σχεδιασμός των διαφόρων τοποθεσιών είναι πραγματικά ευφάνταστος στο πνεύμα πάντα τoυ lore του Dungeons & Dragons. Παρατηρήσαμε έναν μικρό αριθμό από bugs κυρίως στα event quests, κάτι που αναμένεται βέβαια να διορθωθεί τους προσεχείς μήνες. Το draw distance είναι ικανοποιητικό, ενώ τα lighting και particle effects δημιουργούν ένα φαντασμαγορικό αποτέλεσμα στην οθόνη σας. Το Neverwinter "τρέχει" άψογα τόσο σε low, όσο και σε mid-end συστήματα κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να το απολαύσει ένας μεγάλος αριθμός χρηστών.
Οπτικά το Neverwinter δείχνει αρκετά εντυπωσιακό και ειδικά ο σχεδιασμός των διαφόρων τοποθεσιών είναι πραγματικά ευφάνταστος στο πνεύμα πάντα τoυ lore του Dungeons & Dragons. Παρατηρήσαμε έναν μικρό αριθμό από bugs κυρίως στα event quests, κάτι που αναμένεται βέβαια να διορθωθεί τους προσεχείς μήνες. Το draw distance είναι ικανοποιητικό, ενώ τα lighting και particle effects δημιουργούν ένα φαντασμαγορικό αποτέλεσμα στην οθόνη σας. Το Neverwinter "τρέχει" άψογα τόσο σε low, όσο και σε mid-end συστήματα κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να το απολαύσει ένας μεγάλος αριθμός χρηστών.
Το A.I των mobs είναι ικανοποιητικό και δεν διστάζουν να σας επιτεθούν κατά κύματα και να σας κάνουν gank ανάλογα με τις συνθήκες. Η ηχητική επένδυση είναι από τις καλύτερες που έχουμε συναντήσει στα MMORPG, με τα επικά μουσικά θέματα να ταιριάζουν απόλυτα με το ύφος αυτής της δημιουργίας. Συν τοις άλλοις, το voice acting στέκεται και αυτό στο ύψος των περιστάσεων, ενώ ανάλογη είναι και η ποιότητα των ηχητικών εφέ.
Συμπεράσματα
Βάση των όσων είδαμε στην beta, το Neverwinter δείχνει να έχει τις δυνατότητες να εξελιχθεί σε μεγάλο "παίχτη" στην αγορά των MMORPG. Το μόνο στοιχείο που θα πρέπει να δούμε για βγάλουμε τα τελικά συμπεράσματά μας είναι το σύστημα του crafting και των professions που δυστυχώς δεν ήταν διαθέσιμο στην beta. Η Cryptic μέσα από αυτή την δημιουργία απευθύνεται καλώς ή κακώς πρωτίστως στους φίλους των Dungeons & Dragons. Ο συγκεκριμένος στόχος δείχνει να επιτυγχάνεται απόλυτα, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία παιχτών θα απολαύσει αναμφισβήτητα όλα όσα έχει να προσφέρει το Neverwinter. Όπως και να έχει πάντως με δεδομένο ότι η αμερικανική εταιρεία έχει υιοθετήσει το free-to-play μοντέλο, εάν ανήκετε στους οπαδούς των MMORPG γενικότερα αξίζει να του δώσετε μια ευκαιρία.
Βάση των όσων είδαμε στην beta, το Neverwinter δείχνει να έχει τις δυνατότητες να εξελιχθεί σε μεγάλο "παίχτη" στην αγορά των MMORPG. Το μόνο στοιχείο που θα πρέπει να δούμε για βγάλουμε τα τελικά συμπεράσματά μας είναι το σύστημα του crafting και των professions που δυστυχώς δεν ήταν διαθέσιμο στην beta. Η Cryptic μέσα από αυτή την δημιουργία απευθύνεται καλώς ή κακώς πρωτίστως στους φίλους των Dungeons & Dragons. Ο συγκεκριμένος στόχος δείχνει να επιτυγχάνεται απόλυτα, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία παιχτών θα απολαύσει αναμφισβήτητα όλα όσα έχει να προσφέρει το Neverwinter. Όπως και να έχει πάντως με δεδομένο ότι η αμερικανική εταιρεία έχει υιοθετήσει το free-to-play μοντέλο, εάν ανήκετε στους οπαδούς των MMORPG γενικότερα αξίζει να του δώσετε μια ευκαιρία.
Το Neverwinter θα κυκλοφορήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2013 για PC.
Πηγή: GameWorld.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!