Ο εγχώριος κλάδος των on-line αγορών εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Hellastat Α.Ε. Ο κλάδος των ηλεκτρονικών αγορών στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εμφανίζει... σημαντική ανάπτυξη, λόγω των ελκυστικών τιμών αλλά και της σταδιακής εξοικείωσης των καταναλωτών με την τεχνολογία.

-->
Σύμφωνα με στοιχεία έρευνας του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN), το 2012 οι συνολικές online αγορές εκτιμώνται σε €2,9 δισ., σημειώνοντας αύξηση 61% σε σχέση με το 2011.

Επιπλέον, οι online καταναλωτές πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 20 αγορές το χρόνο (από 15 το 2011), με την κατά κεφαλή αξία να ανέρχεται στα €1.600 (+33% από το 2011). Μάλιστα, βάσει πρόσφατης έρευνας της ΕΛ.ΣΤΑΤ, ο αριθμός των on-line καταναλωτών αυξήθηκε σημαντικά τη τελευταία πενταετία (2008-2012), με το μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής να αγγίζει το 18,5%. Σύγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, σημαντική άνοδο πωλήσεων σημείωσαν προϊόντα όπως φάρμακα (+36%), αθλητικά είδη (+28%), υλικό ηλεκτρονικής εκμάθησης (+27,5%). Αντίθετα, μείωση κατέγραψαν οι κατηγορίες: υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών (-40%), εξαρτήματα Η/Υ – hardware (-37,1%), διαμονή σε καταλύματα (-26%). Τέλος, το 13,7% των καταναλωτών πραγματοποίησε την αγορά/παραγγελία μέσω κάποιας φορητής συσκευής.

Το κυρίαρχο πρόβλημα του κλάδου αποτελεί η έλλειψη εμπιστοσύνης των καταναλωτών απέναντι στις online αγορές (φόβος για μη ασφαλείς πληρωμές, για χρησιμοποίηση των προσωπικών δεδομένων κ.α). Ωστόσο, ο κλάδος ενέχει περιθώρια για ακόμα μεγαλύτερη ανάπτυξη ενώ εκτιμάται ότι οι συνολικές δαπάνες μπορούν να ανέλθουν έως και €5 δις.

Χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου

Στη μελέτη της Hellastat αναλύονται οι οικονομικές καταστάσεις 10 επιχειρήσεων. Τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν συνοψίζονται στα εξής:

 Ο συνολικός Κύκλος εργασιών των εταιρειών του δείγματος το 2011 ενισχύθηκε σημαντικά κατά 38,4%, στα €22,49 εκ. (σημειώνουμε ότι η πλειονότητα των εταιρειών του κλάδου δεν δημοσιεύουν οικονομικά στοιχεία λόγω της νομικής τους μορφής, ενώ πολλές διαθέτουν και φυσικά καταστήματα με αποτέλεσμα να περιορίζονται τα συμπεράσματα της οικονομικής ανάλυσης. Επίσης, η E-SHOP.GR Α.Ε. δεν έχει δημοσιεύσει οικονομικές καταστάσεις για τη χρήση 2011).

 Σύμφωνα με το συγκεκριμένο δείγμα, το 2011 εμφανίστηκαν ζημιές ύψους €8,62 εκ (+7,3% από το 2010), ενώ τα αρνητικά ΚΠΦ επιδεινώθηκαν κατά 21,3%, στα €12,51 εκ.

 Το μέσο περιθώριο μικτών κερδών υποχώρησε κατά 4 περίπου μονάδες, σε 17,5% ενώ τα περιθώρια λειτουργικής και προ φόρων κερδοφορίας έλα-βαν αρνητικό πρόσημο (-22,7%, και -31,1% αντίστοιχα).

 Ωστόσο, ο εμπορικός κύκλος διαμορφώθηκε στο ευνοϊκό επίπεδο των -173 ημερών καθώς το διάστημα αποπληρωμής των προμηθευτών έφτασε τις 322 ημέρες το 2011.
 Οι εταιρείες εμφάνισαν χαμηλή κεφαλαιακή μόχλευση (0,8 προς 1).
ipop.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top