Κι εσείς για τη θέση; Παρακαλώ, περάστε». Προετοιμασμένος, ενημερωμένος, σίγουρος...
για τον εαυτό σου. Με όπλο την εμπειρία σου και έχοντας μελετήσει σχεδόν όλα τα τελευταία άρθρα των εξειδικευμένων περιοδικών που αφορούν το αντικείμενό σου... σηκώνεσαι από τη γωνία του καναπέ έτοιμος να καταπλήξεις τους πιθανούς εργοδότες σου. Κι όμως, αν δεν προσέξεις, τα παρακάτω πέντε λάθη μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα και να μην είσαι εσύ ο άγνωστος Χ της πολυπόθητης θέσης.
Ξεγελώντας τον εργοδότη: Όχι και πάλι όχι!
Πολλοί βλέπουν την πρόσληψη σαν τρόπαιο στη μάχη τους εναντίον των εργοδοτών. Ναι, ως είθισται σε μια μάχη, πρέπει να ξεγελάς τον αντίπαλο, αλλά ο εργοδότης δεν είναι αντίπαλος. Είναι εκείνος που θα σου δώσει δουλειά. Γι΄ αυτό, άσε τα κόλπα και τα τρικ και προσπάθησε να αποδείξεις ότι είσαι το ιδανικό άτομο για τη συγκεκριμένη θέση.
Εντυπωσιακά κατορθώματα του παρελθόντος, stop
Μια εταιρεία δεν προσλαμβάνει όσους έχουν εντυπωσιακό παρελθόν. Την ενδιαφέρει το μέλλον τους και το κατά πόσο αυτό θα μπορούσε να της φανεί προσοδοφόρο. Γι΄ αυτό, πριν αρχίσεις τις βαρύγδουπες εξιστορήσεις, καλό είναι να έχεις εντοπίσει τις πιθανές απαιτήσεις τόσο του εργοδότη όσο και της θέσης που καλείσαι να καλύψεις. Κοινώς, η θέση θα δοθεί σ΄ εκείνον που σαν άλλος Μελ Γκίμπσον θα καταλάβει «αυτό που θέλει η εταιρεία».
Πολύ εντυπωσιακό ένα διαδικτυακό προφίλ. Δε νομίζω!
Στην εποχή της τεχνολογίας και του Facebook οι εργοδότες είναι λογικό και αναμενόμενο να ερευνούν τη φήμη των υποψηφίων και μέσω του Διαδικτύου. Μια καλή ιδέα είναι να «γκουγκλάρεις» τον εαυτό σου προτού πας για συνέντευξη, καθώς «ξέρουν τι έκανες πέρσι το καλοκαίρι» (και όχι μόνο). Φρόντισε μόνο να δημιουργήσεις το διαδικτυακό επαγγελματικό σου προφίλ πολύ πριν το χρειαστείς για μια δουλειά.
Όχι στην «υπερφόρτωση» πληροφοριών
Ένας έξυπνος άνθρωπος είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα έχει ζήσει πολλές ενδιαφέρουσες καταστάσεις. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει το βιογραφικό του να περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια κάθε στιγμή της ζωής του. Εργοδότες και διευθυντές προσωπικού ενδιαφέρονται μόνο για τις δυνατότητες - στην ουσία, αυτές προσλαμβάνουν ή απορρίπτουν. Για παράδειγμα, αν έχεις τελειώσει στατιστική και έχεις εκπαιδευτεί σε αναλύσεις υψηλού επιπέδου, δώσε έμφαση εκεί και, προς Θεού, όχι στα μαθήματα μαγειρικής που έχεις κάνει σε ιδιωτική γαλλική σχολή!
Οι φίλοι είναι μηχανή αναζήτησης εργασίας
Όταν κάποιος ψάχνει για δουλειά, συνήθως απευθύνεται πρώτα στο φιλικό του περιβάλλον. Προσοχή όμως στον τρόπο που εμπλέκεις τις επαφές σου. Αυτό που ουσιαστικά πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα δίκτυο ανθρώπων και να τους παρουσιάσεις το θετικό, το επαγγελματικό σου προφίλ. Κάνε ερωτήσεις και άκου προσεκτικά αυτά που έχουν να σου πουν. Το κλειδί είναι ένα: να είσαι ανοιχτόμυαλος.
για τον εαυτό σου. Με όπλο την εμπειρία σου και έχοντας μελετήσει σχεδόν όλα τα τελευταία άρθρα των εξειδικευμένων περιοδικών που αφορούν το αντικείμενό σου... σηκώνεσαι από τη γωνία του καναπέ έτοιμος να καταπλήξεις τους πιθανούς εργοδότες σου. Κι όμως, αν δεν προσέξεις, τα παρακάτω πέντε λάθη μπορεί να αλλάξουν τα δεδομένα και να μην είσαι εσύ ο άγνωστος Χ της πολυπόθητης θέσης.
Ξεγελώντας τον εργοδότη: Όχι και πάλι όχι!
Πολλοί βλέπουν την πρόσληψη σαν τρόπαιο στη μάχη τους εναντίον των εργοδοτών. Ναι, ως είθισται σε μια μάχη, πρέπει να ξεγελάς τον αντίπαλο, αλλά ο εργοδότης δεν είναι αντίπαλος. Είναι εκείνος που θα σου δώσει δουλειά. Γι΄ αυτό, άσε τα κόλπα και τα τρικ και προσπάθησε να αποδείξεις ότι είσαι το ιδανικό άτομο για τη συγκεκριμένη θέση.
Εντυπωσιακά κατορθώματα του παρελθόντος, stop
Μια εταιρεία δεν προσλαμβάνει όσους έχουν εντυπωσιακό παρελθόν. Την ενδιαφέρει το μέλλον τους και το κατά πόσο αυτό θα μπορούσε να της φανεί προσοδοφόρο. Γι΄ αυτό, πριν αρχίσεις τις βαρύγδουπες εξιστορήσεις, καλό είναι να έχεις εντοπίσει τις πιθανές απαιτήσεις τόσο του εργοδότη όσο και της θέσης που καλείσαι να καλύψεις. Κοινώς, η θέση θα δοθεί σ΄ εκείνον που σαν άλλος Μελ Γκίμπσον θα καταλάβει «αυτό που θέλει η εταιρεία».
Πολύ εντυπωσιακό ένα διαδικτυακό προφίλ. Δε νομίζω!
Στην εποχή της τεχνολογίας και του Facebook οι εργοδότες είναι λογικό και αναμενόμενο να ερευνούν τη φήμη των υποψηφίων και μέσω του Διαδικτύου. Μια καλή ιδέα είναι να «γκουγκλάρεις» τον εαυτό σου προτού πας για συνέντευξη, καθώς «ξέρουν τι έκανες πέρσι το καλοκαίρι» (και όχι μόνο). Φρόντισε μόνο να δημιουργήσεις το διαδικτυακό επαγγελματικό σου προφίλ πολύ πριν το χρειαστείς για μια δουλειά.
Όχι στην «υπερφόρτωση» πληροφοριών
Ένας έξυπνος άνθρωπος είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα έχει ζήσει πολλές ενδιαφέρουσες καταστάσεις. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι πρέπει το βιογραφικό του να περιγράφει με κάθε λεπτομέρεια κάθε στιγμή της ζωής του. Εργοδότες και διευθυντές προσωπικού ενδιαφέρονται μόνο για τις δυνατότητες - στην ουσία, αυτές προσλαμβάνουν ή απορρίπτουν. Για παράδειγμα, αν έχεις τελειώσει στατιστική και έχεις εκπαιδευτεί σε αναλύσεις υψηλού επιπέδου, δώσε έμφαση εκεί και, προς Θεού, όχι στα μαθήματα μαγειρικής που έχεις κάνει σε ιδιωτική γαλλική σχολή!
Οι φίλοι είναι μηχανή αναζήτησης εργασίας
Όταν κάποιος ψάχνει για δουλειά, συνήθως απευθύνεται πρώτα στο φιλικό του περιβάλλον. Προσοχή όμως στον τρόπο που εμπλέκεις τις επαφές σου. Αυτό που ουσιαστικά πρέπει να κάνεις είναι να δημιουργήσεις ένα δίκτυο ανθρώπων και να τους παρουσιάσεις το θετικό, το επαγγελματικό σου προφίλ. Κάνε ερωτήσεις και άκου προσεκτικά αυτά που έχουν να σου πουν. Το κλειδί είναι ένα: να είσαι ανοιχτόμυαλος.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!