700 εκατομμύρια ευρώ, είναι μια από τις δεκάδες επενδύσεις που έχει ξεκινήσει τα τελευταία χρόνια το μικροσκοπικό- έχει έκταση μόλις 11.400 τετ. χλμ- εμιράτο του Κόλπου.
Το κρατικό επενδυτικό ταμείο με διαθέσιμο της τάξεως των 50 δισεκατομμυρίων ευρώ, είναι σε θέση να αγοράσει ό,τι επιθυμεί η καρδιά της οικογένειας του Εμίρη, η οποία κυβερνά το Κατάρ εδώ και 150 χρόνια.
Τράπεζες, επιχειρήσει, ακίνητα, ξενοδοχεία, ομάδες και έργα τέχνης είναι μερικές από τις επενδύσεις που έχει κάνει το Κατάρ, το οποίο βασίζεται στα πλούσια κοιτάσματα πετρελαίου και αερίου που διαθέτει.
Μέσω επενδυτικών εταιρειών το Κατάρ αγοράζει οτιδήποτε προσφέρεται προς πώληση αρκεί να ανταποκρίνεται στο ύφος των ιδιοκτητών του. Όπως το 2010 που το ιστορικό πολυκατάστημα του Λονδίνου Harrods πέρασε στα χέρια της Qatar Holding αντί του ποσού των 1,7 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αλλά δεν είναι η μοναδική επένδυση στο Λονδίνο, Πριν από λίγες ημέρες εγκαινιάστηκε το Σάρντ, ένας ουρανοξύστης με ύψος 309,6 μέτρα και το οποίο θα ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό το Φερβουάριο του 2013. Το 95% του κτιρίου ανήκει στο Κατάρ. Στις επενδύσεις του Εμίρη συγκαταλέγονται μεγάλο μερίδιο των μετοχών της Barclays αλλά και τα Τσέλσι Μπάρακς, όπου σε 52 στρέμματα θα ανεγερθούν κατοικίες, γραφεία και συνεδριακά κέντρα.
Καταλυτικός είναι ο ρόλος της Μόζα, πριγκίπισσας και δεύτερης γυναίκας του Εμίρη, η οποία τον επηρεάζει σε πολλές επενδύσεις, κυρίως με όσες έχουν να κάνουν με τη μόδα και την τέχνη. Όσον αφορά τις επενδύσεις σε εταιρείες, τους ανήκει το 26% της αλυσίδας σουπερμάρκετ Sainsbury΄s, της τρίτης σε μέγεθος στη Βρετανία, και το 20% του χρηματιστηρίου του Λονδίνου (London Stock Εxchange).
Η βασιλική οικογένεια του Κατάρ έχει μερίδιο της ελβετικής τράπεζας Credit Suisse, της Volkswagen, του γαλλικού εκδοτικού ομίλου Lagardere (Larousse, «ΡarisΜatch», «Εlle».), Τραπεζών στη Μέση Ανατολή και στην Κίνα. Οι επενδύσεις τους δεν σταματούν όμως εδώ. Στη μακρινή κατασκευάζουν ένα πεντάστερο ξενοδοχειακό συγκρότημα στο παραδεισένιο νησάκι Κάγιο Λάργκο.
Φυσικά, ούτε το ποδόσφαιρο θα μπορούσε να αφήσει αδιάφορο τον Εμίρη.
Το επενδυτικό ταμείο του Κατάρ κατάφερε να επενδύσει 160 εκατομμύρια ευρώ στη Μπαρτσελόνα πείθοντας την ομάδα να βάλει για πέντε χρόνια τη διαφήμιση του Qatar Foundation στη φανέλα των μπλαουγκράνα . Στα 111 χρόνια της Μπαρτσελόνα οι φανέλες δεν είχαν διαφήμιση παρά μόνο το λογότυπο της Unicef προσφέροντας της μέρος των εσόδων.
protothema.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!