Όσοι είναι μέλη του Facebook είναι εξοικειωμένοι με τις υπηρεσίες που καλούν τον χρήστη να επανασυνδεθεί με κάποιο τρόπο με φίλους, με τους οποίους έχει να επικοινωνήσει για πολύ καιρό.
Τι γίνεται όμως όταν κάποιος φίλος έχει φύγει από τη ζωή και επομένως η “προτροπή” της ιστοσελίδας, μοιάζει με κακόγουστο αστείο;
Η Courtbey Purvin, μιλώντας στους New York Times, περιέγραψε τα συναισθήματά της, όταν είδε υπενθύμιση για φίλο της, που είχε πεθάνει τον περασμένο Απρίλιο.
Η ιστοσελίδα τη συμβούλευε να επικοινωνήσει μαζί του καθώς “δεν είχαν έρθει σε επαφή για πολύ καιρό”. Αυτό φυσικά δεν ήταν δυνατόν να συμβεί.
“Ένιωσα πολύ άσχημα” λέει η κα Purvin και προσθέτει ότι ήταν σαν να παίρνει μήνυμα από τον κόσμο των νεκρών. Πρόκειται για κάτι που συμβαίνει συχνά και σε πολλούς ανθρώπους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Το Facebook συλλέγει πολλές πληροφορίες για καθένα από τα περίπου 500.000.000 μέλη του και έχει και τις ανάλογες υπενθυμίσεις (π.χ. γενέθλια, γιορτές κ.α.), αλλά μέχρι στιγμής συναντά προβλήματα με τις περιπτώσεις θανάτων.
Αυτό οδηγεί σε δυσάρεστα περιστατικά όπως το παραπάνω καθώς η ιστοσελίδα εξακολουθεί να αντιμετωπίζει τους νεκρούς ως ζωντανούς και να εμπλέκει το όνομα και τη φωτογραφία τους σε διάφορες εφαρμογές.
Η ανησυχία μάλιστα των διαχειριστών της ιστοσελίδας, μεγαλώνει καθώς όλο και περισσότερα άτομα μεγαλύτερων ηλικιών γίνονται μέλη.
Μόλις τον περασμένο Μάιο, 6,5 εκατομμύρια άνθρωποι άνω των 65 ετών έφτιαξαν λογαριασμό στο Facebook και είναι γνωστό ότι σε αυτές τις ηλικίας τα ποσοστά θανάτων είναι ιδιαίτερα αυξημένα.
Μέχρι στιγμής, αν το Facebook πληροφορηθεί (από κάποιο άλλο μέλος) τον θάνατο ενός μέλους του, τότε διαγράφει τον λογαριασμό του, ωστόσο στόχος είναι στο μέλλον οι λογαριασμοί των μελών που έχουν φύγει από τη ζωή να χρησιμοποιούνται ως σελίδες μνήμης.
Να διατηρούνται δηλαδή, αλλά να μην χρησιμοποιείται το όνομα του νεκρού, προκαλώντας δυσάρεστα συναισθήματα στους φίλους και τους συγγενείς του.
news247
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!