Πρόκειται για τον νεότερο δις παγκόσμιο πρωταθλητή στην ιστορία της Φόρμουλα 1.Ο Sebastian Vettel έγινε ο νεαρότερος δις παγκόσμιος πρωταθλητής της ιστορίας της Formula 1, σε ηλικία 24 ετών και 98 ημερών, καθώς τερματίζοντας τρίτος στο GP Ιαπωνίας εξασφάλισε και μαθηματικά τον τίτλο του 2011, τέσσερις αγώνες πριν το τέλος της αγωνιστικής χρονιάς.



Τον 15ο αγώνα του φετινού πρωταθλήματος κέρδισε ο Jenson Button, κατακτώντας την 3η του φετινή νίκη εμπρός από τον Fernando Alonso - καθώς τόσο η McLaren όσο και (απρόσμενα) η Ferrari φάνηκαν πολύ ανταγωνιστικές χάρη στον τρόπο διαχείρισης των ελαστικών τους.

Την πρώτη εξάδα έκλεισαν οι Mark Webber (RBR), Lewis Hamilton (McLaren) και Michael Schumacher (Mercedes), σε έναν αγώνα με αρκετό ενδιαφέρον - ο οποίος κρίθηκε τόσο στα pits όσο και με αρκετές συναρπαστικές μονομαχίες στην πίστα.

Οι Felipe Massa (Ferrari), Sergio Perez (Sauber), Vitaly Petrov (Renault) και Nico Rosberg (Mercedes) ήταν οι οδηγοί που συμπλήρωσαν τη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Στην εκκίνηση ο S. Vettel άλλαξε τη γραμμή του για να υπερασπιστεί την πρωτοπορία του από τον J. Button, χωρίς να διστάσει να ωθήσει τον Άγγλο να πατήσει στο γρασίδι εκτός πίστας. Αργότερα οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν ότι η κίνηση του Γερμανού δεν απαιτούσε μια πιθανή ποινή.

Η μονομαχία των δύο επέτρεψε στον Lewis Hamilton να ανέβει στη δεύτερη θέση, ενώ τον τρίτο J. Button ακολούθησαν οι F. Massa και F. Alonso της Ferrari. Ωστόσο, στον 6ο γύρο ο Ισπανός πέρασε τον ομόλογό του στη Ferrari κι έναν γύρο αργότερα ανέβηκε τρίτος, όταν ένα κλατάρισμα οδήγησε τον L. Hamilton πρόωρα στα pits.

Όλοι οι πρωτοπόροι ακολούθησαν ακριβώς την ίδια στρατηγική: εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, επέλεξαν την ίδια στο πρώτο και στο δεύτερο pit-stop τους και άφησαν τη μέση γόμα για το τέλος.

Έτσι, λοιπόν, ο J. Button, που με τον ήπιο τρόπο οδήγησής του προστάτευε περισσότερο τα μαλακά ελαστικά, όχι μόνο δεν άφηνε τον S. Vettel να ανοίξει διαφορά στην κορυφή, αλλά κατάφερε και να τον περάσει, για να ανέβει πρώτος, στο δεύτερο pit-stop των δύο.

Λίγο πριν το μέσον του αγώνα μπήκε στην πίστα το όχημα ασφαλείας, ώστε να καθαριστούν τα θραύσματα της (νέας) επαφής που είχε ο L. Hamilton με τον F. Massa, καθώς και μιας άλλη ήπιας σύγκρουσης. Τρεις γύρους αργότερα, στον 27ο, το Ο.Α. αποχώρησε αλλά δεν άλλαξε τίποτα στην κορυφή - πέραν της μείωσης των διαφορών.

Ο J. Button συνέχισε να ηγείται, εμπρός από τους S. Vettel και F. Alonso - καθώς πίσω τους με προβλήματα υποστροφής ο L. Hamilton είχε πέσει στην 6η θέση, πίσω από τους M. Webber και F. Massa. Ο Άγγλος δεν τιμωρήθηκε, αυτή τη φορά, για την επαφή του με τον Βραζιλιάνο της Ferrari.

Μια σχετικά πρόωρη (τρεις γύρους νωρίτερα από τους βασικούς του αντιπάλους) είσοδος στα pits του S. Vettel για να τοποθετήσει στη μέση γόμα, στον 34ο γύρο, άφησε τον Γερμανό πίσω από τα πιο αργά μονοθέσια των Nico Rosberg και Adrian Sutil.

Ο Fernando Alonso δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη κι έτσι, μετά από τρεις γρήγορους γύρους βγήκε από το τελευταίο του pit-stop μπροστά από τον S. Vettel. Ο Ισπανός αμύνθηκε με επιτυχία στις επιθέσεις του Γερμανού, ώσπου ο πρωταθλητής αποφάσισε στους τελευταίους γύρους να μην ρισκάρει άλλο.

Ο οδηγός της Ferrari, έχοντας πιθανότατα θερμάνει νωρίτερα τα πιο σκληρά ελαστικά, κατάφερε έκτοτε να μειώνει σημαντικά γύρο με το γύρο τη διαφορά τους από τον J. Button. Ωστόσο ο Άγγλος διατήρησε απόλυτη ψυχραιμία στην πίεση και διατήρησε τη διαφορά του από τη Ferrari πάνω από το ένα δευτερόλεπτο, μέχρι τέλους.

Ο Mark Webber, αν και είχε μια επαφή με τον Michael Schumacher, κατάφερε να περάσει μέσω των pits τον L. Hamilton για την 4η θέση. Ο τελευταίος κατάφερε να περάσει τον F. Massa στον 37ο γύρο - κάτι που έκανε και ο «Schumi», εκμεταλλευόμενος τη στρατηγική του.

F1 - GP ΙΑΠΩΝΙΑΣ 2011
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
1. Button (McLaren) 1:30:53.427
2. Alonso (Ferrari) +1.160
3. Vettel (RBR) +2.006
4. Webber (RBR) +8.071
5. Hamilton (McLaren) +24.268
6. Schumacher (Mercedes) +27.120
7. Massa (Ferrari) +28.240
8. Perez (Sauber) +39.377
9. Petrov (Renault) +42.607
10. Rosberg (Mercedes) +44.322
11. Sutil (Force India) +54.447
12. Di Resta (Force India) +1:02.326
13. Kobayashi (Sauber) +1:03.705
14. Alguersuari (STR) +1:04.194
15. Maldonado (Williams) +1:06.623
16. Senna (Renault) +1:12.628
17. Barrichello (Williams) +1:14.191
18. Kovalainen (Lotus) +1:27.824
19. Trulli (Lotus) +1:36.140
20. Glock (Virgin) +2 γύροι
21. D’Ambrosio (Virgin) +2 γύροι
22. Ricciardo (Hispania) +2 γύροι
23. Liuzzi (Hispania) +2 γύροι
ΕΓΚ Buemi (STR) +18 γύροι

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ
ΟΔΗΓΩΝ
1. Vettel 324
2. Button 210
3. Alonso 202
4. Webber 194
5. Hamilton 178
6. Massa 90
7. Rosberg 63
8. Schumacher 60
9. Petrov 36
10. Heidfeld 34

ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull 518
2. McLaren 388
3. Ferrari 292
4. Mercedes 123
5. Renault 72
6. Force India 48
7. Sauber 40
8. Toro Rosso 29


9. Williams 5
















Πηγή :http://www.tovima.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top