Η οικονομική κρίση και κυρίως οι απανωτές αυξήσεις στις τιμές των καυσίμων «έλυσαν»...
το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης.

Η κυκλοφορία των αυτοκινήτων μειώθηκε το 2010 σε ποσοστό που έφθασε και το 25% και τα καθημερινά μποτιλιαρίσματα...σε κομβικές διασταυρώσεις του κέντρου εξέλιπαν σταδιακά. Οι χρόνοι μετακίνησης από συνοικίες προς το κέντρο βελτιώθηκαν σε ποσοστά που φθάνουν έως και 50% και τώρα η νέα παράπλευρη συνέπεια της μείωσης του αριθμού των οχημάτων είναι ακόμη πιο θετική.

Η ποιότητα της ατμόσφαιρας στο κέντρο της πόλης, εμφανίζει εξ ίσου θεαματικά αποτελέσματα, σε τέτοιο επίπεδο που με λίγη καλή προσπάθεια η Θεσσαλονίκη θα πιάσει τα ευρωπαϊκά στάνταρ! Στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα το τμήμα Περιβάλλοντος του Δήμου Θεσσαλονίκης δείχνουν ότι το 2010 τα αιωρούμενα σωματίδια στην ατμόσφαιρα μειώθηκαν σε ποσοστό 16% σε σύγκριση με το 2009 και μάλιστα ο σταθμός μετρήσεων στην οδό Βενιζέλου που κατέγραφε στο παρελθόν απανωτές υπερβάσεις των ορίων αιωρούμενων σωματιδίων εμφανίζει μείωση κατά 48%.

«Οι περισσότεροι σταθμοί», όπως ανέφερε ο περιβαλλοντολόγος του δήμου κ. Μάξιμος Πετρακάκης, «εμφανίζουν τιμές στα αιωρούμενα σωματίδια εντός των ορίων». Ο σταθμός που εξακολουθεί να καταγράφει υψηλές συγκεντρώσεις είναι της Οδού Εγνατίας, με μέση ετήσια συγκέντρωση 46 mg/m3. Ο σταθμός της Εγνατίας είναι αυτός που καταγράφει υψηλές τιμές και στα αιωρούμενα «φονικά» σωματίδια PM 2,5, που εμφανίζουν, όμως, επίσης μείωση σε συχνότητα ημερών κατά 7%.

Η πτώση των ρύπων επιβεβαιώνει τις δηλώσεις συγκοινωνιολόγων και ειδικών στη φυσική της ατμόσφαιρας, οι οποίοι στο παρελθόν έχουν ενοχοποιήσει ως πηγές των αιωρούμενων σωματιδίων στη Θεσσαλονίκη, τη μεγάλη κυκλοφορία των οχημάτων, τους καυστήρες και τα δημόσια έργα, όπως π. χ. το μετρό. «Η αύξηση των τιμών του πετρελαίου θέρμανσης οδήγησε τα περισσότερα σπίτια να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου για θέρμανση.

Προς αυτήν την κατεύθυνση συνέβαλε και ο ήπιος χειμώνας του 2010. Ταυτόχρονα η αλματώδης αυξηση στην τιμή της βενζίνης, τα αυξημένα τέλη κυκλοφορίας και συντήρησης σε συνδυασμό με τη γενικευμένη ακρίβεια, τις μειώσεις μισθών, την ανεργία αποτέλεσαν τη βασική αιτία για τον περιορισμό μετακινήσεων των Θεσσαλονικέων. Επίσης, η μειωμένη ζήτηση οδήγησε σε μείωση της βιομηχανικής δραστηριότητας και στο κλείσιμο ορισμένων επιχειρήσεων.

Με άλλα λόγια, η οικονομική ύφεση είχε σαν αποτέλεσμα να μειωθούν οι εκπομπές των αέριων ρύπων από τις τρεις πιο σημαντικές πηγές ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Τις μεταφορές, τη θέρμανση και τη βιομηχανία», τονίζει ο κ. Πετρακάκης. Χαρακτηριστικός αντίκτυπος όλων αυτών, οι μεγάλες ουρές των ταξί στις πιάτσες του κέντρου, φαινόμενο αδιανόητο στο παρελθόν.

Συγκοινωνιολόγοι, καθώς και ο διευθυντής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης κ. Γ. Θάνογλου επισημαίνουν ότι για πρώτη φορά στα χρονικά καταγράφεται μείωση αντί για αύξηση στην κυκλοφορία των Ι. Χ., αλλά και εμφανής στροφή των πολιτών προς άλλα μέσα, π. χ. ποδήλατα και λεωφορεία του ΟΑΣΘ. Κοινή διαπίστωσή τους είναι ότι οι περιττές μετακινήσεις έχουν μειωθεί.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η μείωση των διπλοπαρκαρισμένων Ι. Χ. και η ρυθμιση των φορτοεκφορτώσεων, που εξακολουθεί να είναι άναρχη στο κέντρο, θα συνέβαλλαν καθοριστικά στην περαιτέρω βελτίωση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top