Ύστερα από τέσσερις αγώνες η Formula 1 επιστρέφει και επίσημα στην Ευρώπη (αφού ουσιαστικά το Τουρκικό gp δεν είναι Ευρωπαϊκό), με την Ισπανία να βρίσκετε στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Όλες οι ομάδες θα έχουν για τον συγκεκριμένο αγώνα αρκετές αναβαθμίσεις με στόχο ήτε να διατηρηθούν στην κορυφή (όπως η Red Bull) ήτε να την πλησιάσουν (Mclaren, Ferrari) ήτε να κάνουν ένα βήμα πιο μπροστά σε σχέση με το που βρίσκετε η κάθε ομάδα αυτή την στιγμή.
Η πίστα
Αυτό θα είναι το 21ο gp που θα λάβει χώρα στην πίστα του Montmelo, το οποίο βρίσκετε βόρεια της πόλης της Βαρκελώνης. Η πίστα τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί μερικές παρεμβάσεις στην σχεδίαση με στόχο να αυξηθούν τα προσπεράσματα, ενώ λόγο του κλίματος είναι και η πίστα που συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο όγκο των χειμερινών δοκιμών κάθε χρόνο. Έτσι ομάδες και οδηγοί γνωρίζουν την πίστα καλύτερα και από τα σπίτια τους, για αυτό πολλές φορές παρατηρείτε μια ομοιομορφία στο grid της εκκίνησης.
Η χάραξή της πίστας περιλαμβάνει συνολικά 16 στροφές, από τις οποίες οι 9 είναι δεξιές και οι υπόλοιπες 7 αριστερές. Η διαδρομή των 4,655 χιλιομέτρων απαιτεί υψηλά επίπεδα κάθετης δύναμης και αποτελείται από στροφές χαμηλής και υψηλής ταχύτητας όπως η στροφή Seat, στην οποία τα μονοθέσια στρίβουν με 240 χλμ/ώρα. Αυτό όμως δεν πρέπει να επηρεάζει την υψηλή τελική ταχύτητα που αναπτύσσουν τα μονοθέσια στις ευθείες μεταξύ των στροφών της πίστας, φτάνοντας ακόμα και στα 305χλμ/ώρα, με τα μονοθέσια να βρίσκονται τέρμα γκάζι στο 57% του γύρου για 16 δευτερόλεπτα και 1,14 χιλιόμετρα απόσταση. Η μέση ωριαία ταχύτητα της πίστας είναι στα 210 χλμ/ώρα ενώ η μέση ταχύτητα στις στροφές είναι 144 χλμ/ώρα.
Η πίστα του Montmelo είναι γνωστή για την καταπόνηση των φρένων, ενώ οι μηχανικοί θα πρέπει να βρουν και την σωστή ισορροπία μεταξύ υψηλής κάθετης δύναμης και τελικής ταχύτητας. Επίσης άλλο ένα πρόβλημα που παρατηρείτε στον συγκεκριμένο αγώνα είναι οι αλλαγές στην κατεύθυνση του αέρα κατά την διάρκεια του αγώνα αλλά και των κατατακτήριων με αποτέλεσμα στο ίδιο σημείο με το ίδιο set up να έχεις πότε προβλήματα υποστροφής και πότε προβλήματα υπερστροφής.
Φυσικά όπως σε κάθε αγώνα φέτος τον δικό τους ρόλο θα παίξουν και τα ελαστικά της Pirelli. Το Circuit de Catalunya φθείρει αρκετά τις γόμες και για αυτό μάλλον η Pirelli, που τα ελαστικά της φθείρονται έτσι κι αλλιώς πολύ γρήγορα, θα φέρει στην Ισπανία μια πιο σκληρή γόμα από αυτή που είχαν οι ομάδες στην διάθεση τους στην Τουρκία, αλλά και την μαλακή γόμα, οπότε η διαφορά μεταξύ των δυο γομών θα είναι μεγαλύτερη.
Το 2011..
Ο Sebastian Vettel μετά το πολύ δυνατό ξεκίνημα που έχει κάνει στα πρώτα τέσσερα gp με τρείς νίκες, θέλει να πάρει ακόμα μια στο Ισπανικό αγώνα, κάτι που δεν έχει καταφέρει ακόμα στα χρόνια που βρίσκετε στην Formula 1. Πάντως τουλάχιστον για την pole position πολύ δύσκολα θα στοιχημάτιζα ότι ο Γερμανός θα την χάσει.. Αν θα την κερδίσει, τότε και με την αξιοπιστία που δείχνει η Red Bull φέτος, θα έχει κάνει το μεγάλο βήμα και για την νίκη στον αγώνα.
Μια νίκη που όπως είπε θέλει και ο teammate του στην Red Bull Mark Webber. Ο Αυστραλός θέλει να επαναλάβει την περσινή του εμφάνιση στην Ισπανική πίστα αφού κέρδισε τόσο την pole position αλλά και τον αγώνα.
Μεγάλο ενδιαφέρων θα έχει να δούμε πως θα εμφανιστούν οι Mclaren και οι Ferrari. Μέχρι την Κίνα η Mclaren με μπροστάρη τον Lewis Hamilton έδειχνε η σοβαρότερη απειλή για την Red Bull, όμως στο Τουρκικό gp ο Fernando Alonso με την Ferrari ήτανε αυτός που τα έβαλε με τα θηρία.
Ο Ισπανός, που ανακοινώθηκε ότι ανανέωσε και το συμβόλαιο του με την Ferrari μέχρι και το 2016, θα έχει και την υποστήριξη των χιλιάδων Ισπανών οπαδών του που θα κατακλύσουν για ακόμα μια φορά την πίστα του Montmelo.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρων έχει και η μάχη μεταξύ Renault και Mercedes, με την Mercedes να αρχίζει να βρίσκει τα πατήματα αλλά και την ταχύτητα της (κυρίως στις κατατακτήριες), αλλά και την Renault η οποία θέλει να επαναλάβει τις επιδόσεις τις στα πρώτα δυο gp που ανέβηκε ισάριθμες φορές στο βάθρο.
Στην μάχη των ομάδων που θα παλέψουν για τους βαθμούς το πρώτο λόγο θα έχει και πάλι η Sauber, με την Toro Rosso να ακολουθεί από πολύ κοντά, αλλά και την Force India η οποία θέλει να επιστρέψει σε ανταγωνιστικούς ρυθμούς. Αν και με τα γεγονότα να τρέχουν στην περίπτωση του Andrian Sutil, τα πράγματα δεν θα είναι ίσως τόσο εύκολα για τον γερμανό οδηγό. Βαθμούς θέλει να δεί επιτέλους και η Williams, με την Βρετανική ομάδα να έχει και αυτή με την σειρά της αρκετές αλλαγές για το συγκεκριμένο gp.
Τέλος, στο group τον αδυνάτων η Lotus στοχεύει να απομακρυνθεί ακόμα περισσότερο από τις HRT και Virgin, πλησιάζοντας όλο και περισσότερο την μέση του grid, ενώ HRT και Virgin θα παλέψουν για της τελευταίες θέσεις.
http://www.balla.gr/?v=2&dbt=1&aid=38035
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!