Το κράτος δυσκολεύεται να καταργήσει τον εαυτό του κι έτσι αποφεύγει να καταργήσει τους οργανισμούς που έχουν ξεπεραστεί από τα πράγματα, δεν προσφέρουν τίποτα, αλλά, αντίθετα, απορροφούν πολύτιμους πόρους από μια χώρα που τελεί υπό χρεοκοπία



Την υπόθεση των καταργήσεων ανέλαβε αρχικά ο αντιπρόεδρος Θ. Πάγκαλος, ο οποίος ύστερα από ένα χρόνο ισχυρίζεται ότι οι προσπάθειές του υπονομεύονται από τα υπουργεία, που δεν θέλουν τις καταργήσεις. Και πράγματι, με ρυθμούς χελώνας προχωρά ο περίφημος «Καλλικράτης του Κράτους»: Μόνο 78 από τους 200 άχρηστους οργανισμούς του Δημοσίου έχει καταφέρει να καταργήσει και να συγχωνεύσει η κυβέρνηση μέσα σ’ ένα χρόνο. Όταν πριν από ένα χρόνο ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Θεόδωρος Πάγκαλος άνοιξε το ζήτημα της συγχώνευσης και της κατάργησης δημόσιων οργανισμών, καταγράφηκε ότι συνολικά στην Ελλάδα των 11 εκατ. κατοίκων λειτουργούσαν 1.780 τέτοιοι οργανισμοί.



Τότε υπήρξαν διθυραμβικές εξαγγελίες περί κατάργησης άχρηστων οργανισμών, οι οποίοι αποδεικνύονται ανθεκτικοί! Ύστερα από αλλεπάλληλες συνεδριάσεις της διυπουργικής γνωμοδοτικής επιτροπής για τη σύσταση, κατάργηση αναδιάρθρωση και μετατροπή υπηρεσιών, συμβουλίων, επιτροπών και φορέων, αξιολογήθηκαν, σε πρώτη φάση, περίπου 200 οργανισμοί των οποίων έπρεπε άμεσα να ανασταλεί η λειτουργία. Στη συνέχεια η κυβέρνηση και ο αντιπρόεδρος κατάφεραν να κλείσουν μόνο 78 φορείς κερδίζοντας 10,5 εκατομμύρια ευρώ.

Οι αρμόδιοι ισχυρίζονται ότι ένα νομοσχέδιο βρίσκεται στη διαδικασία της νομοτεχνικής επεξεργασίας, προκειμένου να καταργηθούν μέσα στο 2011 άλλοι 100 οργανισμοί. Όπως αποκαλύπτουν στην «Ισοτιμία»υψηλόβαθμα στελέχη της κυβέρνησης, χαρακτηριστικό της γραφειοκρατικής δυσκαμψίας με την οποία κινείται ο ευρύτερος δημόσιος τομέας είναι το γεγονός ότι ακόμα και στη διαδικασία της καταγραφής των φορέων, σε πολλές περιπτώσεις τα εποπτεύοντα υπουργεία απέστελλαν ελλιπή στοιχεία για τους υπό κατάργηση οργανισμούς.

Σε αρκετές περιπτώσεις, επί παραδείγματι, διαπιστώθηκε έλλειψη οικονομοτεχνικής μελέτης και μελέτης σκοπιμότητας και έλλειψη στοιχείων για την εργασιακή σχέση του προσωπικού. Παράλληλα, υπήρχαν σοβαρά προβλήματα νομικής φύσεως, αφού έπρεπε να μελετηθούν ποιες από αυτές τις εταιρείες χρωστάνε, τι ποσά χρωστάνε, με ποιο καθεστώς εργάζονταν οι υπάλληλοι, πώς και πού θα μεταταχθούν οι μόνιμοι και μια σειρά από πρακτικά ζητήματα που έπρεπε να ξεπεραστούν, ενώ τεράστιες ήταν οι αντιδράσεις που προέβαλαν σε πρώτη φάση ακόμα και οι διοικήσεις των οργανισμών, προκειμένου να συνεχίσουν να λειτουργούν. Μέχρι σήμερα τα στοιχεία που έχει η «Ι»δείχνουν ότι καταργήθηκαν: lΠενήντα μία υπηρεσιακές μονάδες, τέσσερα νομικά πρόσωπα δημόσιου δικαίου (ΝΠΔΔ) και εννέα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου (ΝΠΙΔ). lΕκκαθαρίστηκαν τέσσερις ανώνυμες εταιρείες. lΣυγχωνεύτηκαν δύο ΝΠΔΔ με ισάριθμα νομικά πρόσωπα, ενώ καταργήθηκε ένα αυτοτελές τμήμα ΝΠΙΔ. lΣυγχωνεύτηκαν με απορρόφηση έξι ανώνυμες εταιρείες. lΚαταργήθηκαν τα όργανα διοίκησης μιας ανώνυμης εταιρείας.

Ο αντιπρόεδρος Θ. Πάγκαλος έχει ζητήσει από τα υπουργεία να καταθέσουν εκ νέου ολοκληρωμένες και σαφείς οικονομοτεχνικές μελέτες και μελέτες σκοπιμότητας καθώς και προτάσεις για επιπλέον καταργήσεις οργανισμών. Ισχυρίζεται, όμως, ότι βρήκε πόρτες κλειστές καθώς, όπως όλα δείχνουν, κανένα υπουργείο δεν έχει διάθεση να βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Την ίδια ώρα, ο αντιπρόεδρος έχει προτείνει την εκπόνηση προγράμματος που θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ και θα υλοποιηθεί με την αρωγή ιδιωτικών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην αξιολόγηση επιχειρήσεων. Το ζήτημα, όμως, έχει μπλοκάρει εδώ και μήνες σε γραφειοκρατικές διαδικασίες αρμοδιοτήτων μεταξύ των διευθύνσεων του Υπουργείου Εσωτερικών, που χειρίζονται την αναδιοργάνωση όχι μόνο των οργανισμών αλλά και συνολικά των υπηρεσιών του Δημοσίου και των υπουργείων.

ΚΩΣΤΑΣ ΤΣΙΤΟΥΝΑΣ


 Πηγή :http://www.isotimia.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top