«Εάν οι πλούσιες χώρες διέθεταν απλά τις στρατιωτικές δαπάνες έξι ημερών για την εκπαίδευση, θα μπορούσαν να...
εξοικονομηθούν τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση όλων», υπογραμμίζει η έκθεση.
Είκοσι οχτώ εκατομμύρια παιδιά στερούνται της εκπαίδευσης εξαιτίας των ένοπλων συγκρούσεων που τα εκθέτουν κυρίως σε επιθέσεις που έχουν στόχο τα σχολεία τους ή σε σεξουαλική βία, καταγγέλλει έκθεση της Unesco που δημοσιεύθηκε την Τρίτη και η οποία ζητεί την αναθεώρηση του συστήματος ανθρωπιστικής βοήθειας.
Από τα 67 εκατομμύρια παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία φοίτησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα οποία δεν πηγαίνουν στο σχολείο, το 42%, δηλαδή 28 εκατομμύρια, ζουν σε φτωχές χώρες στις οποίες μαίνονται συγκρούσεις, τονίζει η Unesco στην έκθεσή της, η οποία έχει τον τίτλο «Η λανθάνουσα κρίση:ένοπλες συγκρούσεις και εκπαίδευση». Ο αριθμός αυτός των 28 εκατομμυρίων αφορά το 2008, διεκρινίζει η Unesco, η οποία τονίζει ότι δε διαθέτει στατιστικά στοιχεία προηγουμένων ετών.
Από το 1999 ως το 2008, 35 χώρες υπήρξαν θέατρο ένοπλων συγκρούσεων, αναφέρει η Unesco, η οποία διαπιστώνει ότι μια μεσαίας κλίμακας σύρραξη σε μια φτωχή χώρα διαρκεί περίπου 10 χρόνια.
«Ενα από τα κύρια προβλήματα είναι ότι οι πλευρές που εμπλέκονται στις συγκρούσεις βάζουν στο στόχο τους παιδιά και σχολεία», τόνισε ο συντάκτης της έκθεσης Κέβιν Ουάτκινς.
Ετσι, στο Αφγανιστάν, 613 επιθέσεις σε σχολεία κατεγράφησαν το 2009, έναντι 347 το 2008. Στη βόρεια Υεμένη «220 σχολεία καταστράφηκαν, υπέστησαν ζημιές ή λεηλατήθηκαν στη διάρκεια συγκρούσεων μεταξύ κυβερνητικών και ανταρτικών δυνάμεων το 2009 και το 2010», σύμφωνα με την Unesco.
Εξάλλου, η σεξουαλική κακοποίηση και οι βιασμοί «χρησιμοποιήθησαν ευρέως ως τακτικές πολέμου». Ο φόβος της σεξουαλικής κακοποίησης, είναι ένας παράγοντας που «εμποδίζει τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο, ιδιαίτερα τα κορίτσια», επισημαίνει ακόμα η έκθεση.
Πέρα από την ευθύνη που φέρουν οι ίδιες οι χώρες, στις οποίες σημειώνονται συγκρούσεις, η Unesco ενοχοποιεί το σύστημα ανθρωπιστικής βοήθειας, το οποίο «περνάει δίπλα από τα παιδιά» των χωρών αυτών, τονίζει η έκθεση.
Κι αυτό επειδή «λιγότερο από το 2% της ανθρωπιστικής βοήθειας» (108 εκατομμύρια ευρώ) διατίθεται για την εκπαίδευση, «γεγονός που δεν επιτρέπει παρά την ικανοποίηση ελάχιστων αιτημάτων για βοήθεια στον τομέα αυτόν», εξηγεί ο Ουάτκινς.
Η Unesco, σύμφωνα με την οποία το σύστημα ανθρωπιστικής βοήθειας είναι «ανεπαρκώς χρηματοδοτούμενο», καταγγέλλει μια μεγάλη ανισομέρεια μεταξύ των χωρών όσον αφορά τη βοήθεια αυτή. Για παράδειγμα, η βοήθεια για τη βασική εκπαίδευση πενταπλασιάστηκε στο Αφγανιστάν τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά μειώθηκε στην Ακτή του Ελεφαντοστού.
«Εάν οι πλούσιες χώρες διέθεταν απλά τις στρατιωτικές δαπάνες έξι ημερών για την εκπαίδευση, θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση όλων», υπογραμμίζει η έκθεση.
Η Unesco υπογραμμίζει ακόμα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πρόσφυγες και εκτοπισμένοι προκειμένου ν΄αποκτήσουν πρόσβαση στη βασική εκπαίδευση.
Η Unesco προτείνει τη σύσταση μιας διεθνούς Επιτροπής για τους βιασμούς και τη σεξουαλική κακοποίηση, η οποία θα έχει την υποστήριξη του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου και βελτίωση του συστήματος ανθρωπιστικής βοήθειας.
Όσον αφορά την εκπαίδευση γενικότερα στον κόσμο, η Unesco διαπιστώνει ότι ο αριθμός των παιδιών που δεν πηγαίνουν στο σχολείο ενώ βρίσκονται σε ηλικία φοίτησης στο δημοτικό, μειώθηκε από 106 σε 67 εκατομμύρια στο διάστημα από το 1999 ως το 2008. Εκφράζει, ωστόσο, τη λύπη της επειδή ο αριθμός αυτός «δε μειώνεται με γρήγορο ρυθμό» για να επιτευχθεί «ο στόχος 'Εκπαίδευση για όλους' που έθεσαν για το 2015 160 χώρες στο Ντακάρ για το 2015.
Μόνο στην υποσαχάρεια Αφρική, 10 εκατομμύρια παιδιά δεν ολοκληρώνουν τον κύκλο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κάθε χρόνο, επισημαίνει τέλος η έκθεση.
εξοικονομηθούν τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση όλων», υπογραμμίζει η έκθεση.
Είκοσι οχτώ εκατομμύρια παιδιά στερούνται της εκπαίδευσης εξαιτίας των ένοπλων συγκρούσεων που τα εκθέτουν κυρίως σε επιθέσεις που έχουν στόχο τα σχολεία τους ή σε σεξουαλική βία, καταγγέλλει έκθεση της Unesco που δημοσιεύθηκε την Τρίτη και η οποία ζητεί την αναθεώρηση του συστήματος ανθρωπιστικής βοήθειας.
Από τα 67 εκατομμύρια παιδιά που βρίσκονται σε ηλικία φοίτησης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα οποία δεν πηγαίνουν στο σχολείο, το 42%, δηλαδή 28 εκατομμύρια, ζουν σε φτωχές χώρες στις οποίες μαίνονται συγκρούσεις, τονίζει η Unesco στην έκθεσή της, η οποία έχει τον τίτλο «Η λανθάνουσα κρίση:ένοπλες συγκρούσεις και εκπαίδευση». Ο αριθμός αυτός των 28 εκατομμυρίων αφορά το 2008, διεκρινίζει η Unesco, η οποία τονίζει ότι δε διαθέτει στατιστικά στοιχεία προηγουμένων ετών.
Από το 1999 ως το 2008, 35 χώρες υπήρξαν θέατρο ένοπλων συγκρούσεων, αναφέρει η Unesco, η οποία διαπιστώνει ότι μια μεσαίας κλίμακας σύρραξη σε μια φτωχή χώρα διαρκεί περίπου 10 χρόνια.
«Ενα από τα κύρια προβλήματα είναι ότι οι πλευρές που εμπλέκονται στις συγκρούσεις βάζουν στο στόχο τους παιδιά και σχολεία», τόνισε ο συντάκτης της έκθεσης Κέβιν Ουάτκινς.
Ετσι, στο Αφγανιστάν, 613 επιθέσεις σε σχολεία κατεγράφησαν το 2009, έναντι 347 το 2008. Στη βόρεια Υεμένη «220 σχολεία καταστράφηκαν, υπέστησαν ζημιές ή λεηλατήθηκαν στη διάρκεια συγκρούσεων μεταξύ κυβερνητικών και ανταρτικών δυνάμεων το 2009 και το 2010», σύμφωνα με την Unesco.
Εξάλλου, η σεξουαλική κακοποίηση και οι βιασμοί «χρησιμοποιήθησαν ευρέως ως τακτικές πολέμου». Ο φόβος της σεξουαλικής κακοποίησης, είναι ένας παράγοντας που «εμποδίζει τα παιδιά να πηγαίνουν στο σχολείο, ιδιαίτερα τα κορίτσια», επισημαίνει ακόμα η έκθεση.
Πέρα από την ευθύνη που φέρουν οι ίδιες οι χώρες, στις οποίες σημειώνονται συγκρούσεις, η Unesco ενοχοποιεί το σύστημα ανθρωπιστικής βοήθειας, το οποίο «περνάει δίπλα από τα παιδιά» των χωρών αυτών, τονίζει η έκθεση.
Κι αυτό επειδή «λιγότερο από το 2% της ανθρωπιστικής βοήθειας» (108 εκατομμύρια ευρώ) διατίθεται για την εκπαίδευση, «γεγονός που δεν επιτρέπει παρά την ικανοποίηση ελάχιστων αιτημάτων για βοήθεια στον τομέα αυτόν», εξηγεί ο Ουάτκινς.
Η Unesco, σύμφωνα με την οποία το σύστημα ανθρωπιστικής βοήθειας είναι «ανεπαρκώς χρηματοδοτούμενο», καταγγέλλει μια μεγάλη ανισομέρεια μεταξύ των χωρών όσον αφορά τη βοήθεια αυτή. Για παράδειγμα, η βοήθεια για τη βασική εκπαίδευση πενταπλασιάστηκε στο Αφγανιστάν τα τελευταία πέντε χρόνια, αλλά μειώθηκε στην Ακτή του Ελεφαντοστού.
«Εάν οι πλούσιες χώρες διέθεταν απλά τις στρατιωτικές δαπάνες έξι ημερών για την εκπαίδευση, θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια που είναι απαραίτητα για την εκπαίδευση όλων», υπογραμμίζει η έκθεση.
Η Unesco υπογραμμίζει ακόμα τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πρόσφυγες και εκτοπισμένοι προκειμένου ν΄αποκτήσουν πρόσβαση στη βασική εκπαίδευση.
Η Unesco προτείνει τη σύσταση μιας διεθνούς Επιτροπής για τους βιασμούς και τη σεξουαλική κακοποίηση, η οποία θα έχει την υποστήριξη του Διεθνούς Ποινικού Δικαστηρίου και βελτίωση του συστήματος ανθρωπιστικής βοήθειας.
Όσον αφορά την εκπαίδευση γενικότερα στον κόσμο, η Unesco διαπιστώνει ότι ο αριθμός των παιδιών που δεν πηγαίνουν στο σχολείο ενώ βρίσκονται σε ηλικία φοίτησης στο δημοτικό, μειώθηκε από 106 σε 67 εκατομμύρια στο διάστημα από το 1999 ως το 2008. Εκφράζει, ωστόσο, τη λύπη της επειδή ο αριθμός αυτός «δε μειώνεται με γρήγορο ρυθμό» για να επιτευχθεί «ο στόχος 'Εκπαίδευση για όλους' που έθεσαν για το 2015 160 χώρες στο Ντακάρ για το 2015.
Μόνο στην υποσαχάρεια Αφρική, 10 εκατομμύρια παιδιά δεν ολοκληρώνουν τον κύκλο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κάθε χρόνο, επισημαίνει τέλος η έκθεση.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!