Με μικρό κόστος και μικρές παρεμβάσεις είναι άμεσα εφικτή η μείωση του αριθμού των τροχαίων ατυχημάτων μέσα σε κατοικημένες περιοχές που μέχρι σήμερα αποτελούν και το 81% του συνόλου των ατυχημάτων ειδικά στο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης....
Στο συμπέρασμα αυτό αλλά και σε σειρά δράσεων σε συνεργασία του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων με την Τοπική Αυτοδιοίκηση αποφάσισαν σήμερα ο υφυπουργός Σπύρος Βούγιας και οι δήμαρχοι και αρμόδιοι αντιδήμαρχοι του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης, καθώς και ο διοικητής της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια σύσκεψης για την οδική ασφάλεια που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο της πόλης.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στη σύνοδο του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας, το 40% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνουν μέσα στις πόλεις με θύματα στις περισσότερες περιπτώσεις πεζούς, ηλικιωμένους και παιδιά. Ειδικά μάλιστα στο νομό Θεσσαλονίκης από το σύνολο των θανατηφόρων τροχαίων που συνέβησαν κατά τη διάρκεια του περασμένου χρόνου το 49,25% συνέβη εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενώ από το σύνολο των 2.009 ατυχημάτων τα 1.628 (ποσοστό 81,04%) συνέβησαν επίσης μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα .
«Τα συμπεράσματα της τελευταίας συνόδου του Εθνικού Συμβουλίου Οδικής Ασφάλειας έδειξαν πως τα μεγάλα σοβαρά θανατηφόρα ατυχήματα δε γίνονται πλέον στο εθνικό οδικό δίκτυο, αλλά στο επαρχιακό και κυρίως μέσα στις πόλεις. Οι πιο ευάλωτοι χρήστες, δηλαδή οι πεζοί, οι ποδηλάτες, οι οδηγοί μηχανών, είναι εκτεθειμένοι στον κίνδυνο του ατυχήματος. Το υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα σταθεί αρωγός στους δήμους και θα διαθέσει την απαραίτητη τεχνογνωσία και την πολιτική στήριξη, ώστε προστατευτούν οι πολίτες, και ιδιαίτερα οι πιο ευάλωτοι χρήστες (πεζοί, ποδηλάτες, οδηγοί μηχανών)» τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός κ. Βούγιας στη διάρκεια της σύσκεψης .
Οι δράσεις που παρουσιάστηκαν από τον υφυπουργό και αποφασίστηκαν έπειτα από συζήτηση με τους δημάρχους και αντιδημάρχους (Θεσσαλονίκης, Καλαμαριάς, Αμπελοκήπων-Μενεμένης, Κορδελιού-Ευόσμου, Νεάπολης-Συκεών, Παύλου Μελά και Πυλαίας-Χορτιάτη) αφορούν σε:
-Δημιουργία ζωνών ήπιας κυκλοφορίας, με όρια ταχύτητας 30-40 χλμ/ώρα μέσα στον αστικό ιστό,
-Αξιοποίηση σύγχρονων τεχνικών μέσων (κάμερες, ραντάρ, συστήματα ευφυών μεταφορών κλπ)
-Βελτίωση και συντήρηση της οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης
-Απομάκρυνση παρόδιων εμποδίων που επηρεάζουν αρνητικά την οδική ασφάλεια (π.χ. διαφημιστικές πινακίδες)
-Συνεργασία εμπλεκόμενων φορέων για την επιλογή σημείων τοποθέτησης των μειωτών ταχύτητας (σαμαράκια, υπερυψωμένες διαβάσεις, διαπλάτυνση στάσεων και υπερυψωμένες νησίδες)
-Σύνταξη και έγκριση προδιαγραφών για ποδηλατόδρομους και πεζοδρόμια με στόχο την ασφαλή μετακίνηση ποδηλάτων, πεζών και ΑΜΕΑ
-Συνεργασία με τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) για την ένταξη προδιαγραφών οδικής ασφάλειας στις μελέτες των σχολικών κτιρίων, ώστε οι ανάδοχοι κατασκευαστές να υποχρεούνται να τις εφαρμόζουν λαμβάνοντας σχετική άδεια από την οικεία δημοτική αρχή. Συμφωνήθηκε επίσης η πιλοτική εφαρμογή, σε ένα σχολείο κάθε δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος, ενός δακτυλίου οδικής ασφάλειας, με συγκεκριμένα μέτρα που θα προστατεύσουν την ασφάλεια και ζωή των μαθητών.
agelioforos
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!