Οι Διευθυντές των δύο Δ/σεων Β/θμιας Εκπ/σης της Θεσσαλονίκης, ως υπεύθυνοι για τη διαμόρφωση της πρότασης που θα απευθύνουν προς τον...

 περιφερειακό Διευθυντή εκπαίδευσης ανακοίνωσαν την πρόταση τους που περιλαμβάνει τα σχολεία που προτείνουν να συγχωνευτούν και να κλείσουν στην περιοχή τους.
Για τη Δυτική Θεσσαλονίκη προτείνεται να συγχωνευτούν: το 2ο Γ/σιο Σοχού (Ασκός) με το 1ο Γ/σιο Σοχού, το Γ/σιο Αρέθουσας με το Γ/σιο Αγίου Γεωργίου, το Γ/σιο Εγνατίας (πρώην Προφήτη) με το Γ/σιο Ν. Απολλωνίας, το Γ/σιο Καλλινδοίων με το Γ/σιο Λαγκαδικίων (Κορώνεια), το2ο Γ/σιο Χαλάστρας με το 1ο Γ/σιο Χαλάστρας, το 2ο Γ/σιο Χαλκηδόνας με το 1ο Γ/σιο Χαλκηδόνας, το Γ/σιο Βαθυλάκου με το 3ο Γ/σιο Αγ. Αθανασίου, το Γ/σιο Λαχανά (Ξυλούπολης) με το Γ/σιο Ασσήρου, το 2ο Γ/σιο Μενεμένης με το 1ο Γ/σιο Μενεμένης, το 5ο Γ/σιο Αμπελοκήπων με το 1ο Γ/σιο Αμπελοκήπων και με το 2ο Γ/σιο Αμπελοκήπων, οι Λυκειακές τάξεις Αγ. Γεωργίου με το ΓΕΛ Ρεντίνας (Σταυρού), το ΓΕΛ Καλλινδοίων με το ΓΕΛ Κορώνειας (Λαγκαδίκια). Ακόμη προτείνεται η κατάργηση του 2ο ΓΕΛ Μενεμένης, αν σταματήσει η λειτουργία του ΤΑΔ.

Ταυτόχρονα προτείνεται η κατάργηση της ΕΠΑΣ Λαγκαδά, της ΕΠΑΣ Κουφαλίων, της ΕΠΑΣ Νεάπολης, του 1ο ΕΠΑΛ Ελευθερίου Κορδελιού, του 1ο ΕΠΑΛ Πολίχνης, του ΕΠΑΛ Αγ. Αθανασίου. Προτείνεται οι μαθητές από τις ΕΠΑΣ να φοιτήσουν σε άλλες ΕΠΑΣ , ενώ δεν αναφέρεται πού θα φοιτήσουν οι μαθητές των ΕΠΑΛ.

Για την Ανατολική Θεσσαλονίκη προτείνεται να συγχωνευτούν: το 1ο Γ/σιο Τριανδρίας με το 2ο Γ/σιο Τριανδρίας, το 12ο Γ/σιο με το 16ο Γ/σιο, το 26ο Γ/σιο Θεσσαλονίκης με το 32ο Γ/σιο Θεσσαλονίκης, το 1ο Εσπερινό Γ/σιο Θεσσαλονίκης με το 2ο Εσπερινό Γ/σιο Θεσσαλονίκης, του 1ο Γ/σιο Τούμπας με το 3 ο Γ/σιο Τούμπας, το 4ο Γ/σιο Καλαμαριάς με το 5ο Γ/σιο Καλαμαριάς, το 14ο Γ/σιο Θεσσαλονίκης με το 21ο Γ/σιο Θεσσαλονίκης, το 13ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης με το 2ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, το 4ο Γ.Ε.Λ. Καλαμαριάς με το 5ο Γ.Ε.Λ. Καλαμαριάς, το 14ο Γ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης με το 21ο Γ.Ε.Λ. Θεσσαλονίκης.
Το δημόσιο σχολείο στον κλοιό απίστευτων αντιδραστικών αλλαγών!
Από τα στοιχεία των Διευθυντών προκύπτει ότι στην περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης με τις συγχωνεύσεις προτείνεται: να κλείσουν 19 σχολεία, να μειωθεί ο αριθμός των τμημάτων κατά 67, να αλλάξουν σχολείο 1989 μαθητές και από αυτούς οι 1547 να αλλάξουν και σχολικό περιβάλλον, καθώς και να καταργηθούν 276 οργανικές θέσεις καθηγητών. Στην περιοχή της Ανατολικής Θεσσαλονίκης προτείνεται: να κλείσουν 10 σχολεία, να μειωθεί ο αριθμός των τμημάτων κατά 31, να αλλάξουν σχολείο 1658 μαθητές και να καταργηθούν 167 οργανικές θέσεις καθηγητών.
Τα στοιχεία, με το κλείσιμο μαζικά σχολείων έρχονται να επιβεβαιώσουν τις συνταρακτικές συνέπειες που θα σημάνουν το επόμενο διάστημα για την εκπαιδευτική κοινότητα, τους μαθητές, τους γονείς και τους καθηγητές, το ίδιο το δημόσιο δωρεάν σχολείο, καθώς και για τις τοπικές κοινωνίες και τις οποίες σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος, η ΟΛΜΕ και οι ΕΛΜΕ έχουν αναδείξει. Πιο συγκεκριμένα:
Μέτρα μορφωτικής οπισθοδρόμισης!
Για τους εκατοντάδες μαθητές στα περιφερειακά σχολεία το υπουργείο παραβλέπει συνειδητά το σωματικό και ψυχικό κόστος των μαθητών που θα μετακινούνται δεκάδες χιλιόμετρα από το σπίτι τους ή θα διανύουν καθημερινά πεζή επικίνδυνους για την ασφάλειά τους δρόμους αλλά και τις επιπτώσεις στις μορφωτικές τους ανάγκες. Κι εδώ τίθεται ωμά το ερωτήματα. Πόσοι μαθητές που ζουν στην επαρχία θα συνεχίσουν να πηγαίνουν σχολείο, όταν αυτό συνεχώς απαξιώνεται και δε δίνεται καμία προοπτική από το σχολείο ; Με μαθηματική ακρίβεια , όπως έχει συμβεί και σε άλλες χώρες που έχουν εφαρμοστεί ανάλογα μέτρα, θα αυξηθεί η ήδη εντεινόμενη μαθητική διαρροή, τα φαινόμενα εγκατάλειψης και παραβατικότητας.
Η απόσταση στις καλύτερες συνθήκες είναι πάνω από μισή ώρα και το λεωφορείο συγκεντρώνει παιδιά όχι μόνο από ένα χωριό. Άρα, οι μαθητές θα ξυπνούν στις 6.30 π.μ. για να πάρουν το λεωφορείο στις 7 και να είναι στο σχολείο στις 8 και , αφού θα κάθονται 7 ώρες θα γυρνούν στις 5.00 μ.μ. στο σπίτι. Πράγματι, πολύ παιδαγωγικό !!! (Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Γυμνασίου Αρέθουσας που προτείνεται να συγχωνευτεί με αυτό της Ασπροβάλτας ή του Γ/σίου Προφήτη με αυτό της Νέας Απολλωνίας.)
Για το σύνολο των μαθητών οδηγούμαστε στην αύξηση του αριθμού στους 30 μαθητές στα τμήματα. Η κατάσταση αυτή θα επιφέρει επιπρόσθετες δυσκολίες στους μαθητές και θα χειροτερέψει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Για τους περισσότερους μαθητές οδηγούμαστε σε μεγάλα, απρόσωπα, σχολικά συγκροτήματα «πολυδύναμα»!!! τα ονομάζει η κ. Διαμαντοπούλου. Η εξέλιξη αυτή, θα σημάνει σοβαρές δυσλειτουργίες και ειδικά στα Λύκεια, όπου με βάση το σχέδιο του νέου σχολείου, ο κύριος κορμός των μαθημάτων στην Β και Γ τάξη θα είναι επιλεγόμενα. (Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της ενοποίησης του 26ου Γ/σιου και του 32ου Θεσσαλονίκης που φτάνουν τους 402! μαθητές και του 4ου ΓΕΛ και του 5ου ΓΕΛ Καλαμαριάς στους 595!)

Ιδιαίτερα σφοδρή είναι η επίθεση στην τεχνική εκπαίδευση όπου προτείνεται να κλείσουν 3 ΕΠΑΣ και 3 ΕΠΑΛ με ..150 μαθητές (ΕΠΑΛ Πολίχνης) και με 210 (ΕΠΑΛ Κορδελιού) με απροσδιόριστη την τύχη των μαθητών αφού αντίστοιχα σχολεία και ειδικότητες ή είναι πολύ μακριά ή αδυνατούν να τους απορροφήσουν ή δεν υπάρχουν καθόλου!
Ανασφάλεια, περιπλάνηση, εντατικοποίηση και καθεστώς ομηρίας
με την ανατροπή των εργασιακών σχέσεων!

Για τους καθηγητές έχουμε μαζική κατάργηση των οργανικών θέσεων: Στα σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης προκύπτει ότι οι προτεινόμενες συγχωνεύσεις με τις οποίες προκύπτει μείωση των τμημάτων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια θα επιφέρουν και μείωση των οργανικών που αντιστοιχεί περίπου σε 72! θέσεις. Η κατάργηση των τεχνικών σχολείων θα επιφέρει και άλλη μείωση που αντιστοιχεί περίπου σε 114! Θέσεις. (Η μείωση των οργανικών στα σχολεία της τεχνικής εκπαίδευσης είναι ίδια σε αριθμό με αυτή που αντιστοιχεί στα υπό κατάργηση τεχνικά σχολεία, των οποίων οι μαθητές δεν προβλέπεται σε ποια συγκεκριμένα σχολεία θα φοιτήσουν -όσοι δεν επιλέξουν να σταματήσουν το σχολείο- και έτσι δεν προκύπτει και καμία αύξηση των οργανικών). Στα σχολεία της Ανατολικής Θεσσαλονίκης προκύπτει από τη μείωση των τμημάτων στα Γυμνάσια και τα Λύκεια μείωση των οργανικών κατά 86! περίπου θέσεις. Εφιαλτική είναι η κατάσταση που διαμορφώνεται για το εργασιακό, το μισθολογικό και εκπαιδευτικό καθεστώς των καθηγητών πλέον μετά και από: τη μείωση των θέσεων εργασίας από τη δραστική μείωση των προσλήψεων στην εκπαίδευση (καταργήθηκε η εξαίρεση της παιδείας από την αναλογία 1 προς 5 των διορισμών, χωρίς ποτέ να εφαρμοστεί), την κατακόρυφη αύξηση των ελαστικών μορφών εργασίας, τις μαζικές υποχρεωτικές μετακινήσεις εκπαιδευτικών σε πολλά και διαφορετικά σχολεία εντός και…εκτός περιφέρειας, την αύξηση του ωραρίου τους, την σύνδεση του μισθού με την «παραγωγικότητα» ( βλέπε μισθολόγιο, αυτοαξιολόγηση σχολείων), κ.α.
Να πούμε όλοι μαζί όχι στους «λογιστές» της εκπαίδευσης!
Το βασικό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι να υπακούει στις εντολές τρόικας και ΔΝΤ που επιτάσσουν να μειωθούν οι κρατικές δαπάνες για όλα τα δημόσια αγαθά(παιδεία, υγεία, συγκοινωνίες ). Και αυτό, που επιμελώς θέλει να κρύψει το υπουργείο είναι ότι αδιαφορεί για τους μαθητές και ταυτόχρονα, μετακυλύει ένα μεγάλο μέρος της εκπαίδευσης στους γονείς (έξοδα μετακίνησης, λειτουργικά έξοδα, παραπαιδεία, κ.α.)
Την ίδια στιγμή προωθεί αιφνιδιαστικά με ταχύτατες εν κρυπτώ διαδικασίες, που παραβαίνουν και την ισχύουσα νομοθεσία, χωρίς αιτιολόγηση , μελέτη και χωρίς τη γνώμη των βασικών εμπλεκομένων, τις συγχωνεύσεις- καταργήσεις σχολείων διαψεύδοντας σε πολλές περιπτώσεις τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις προϊσταμένων ή τοπικών παραγόντων!!!

Οι Έλληνες εργαζόμενοι διαπιστώνουν με τραγικό τρόπο ότι πληρώνουν καθημερινά τα τοκοχρεολύσια και τα δάνεια που άλλοι «έφαγαν» και «τρώνε». Δεν ξεχνούν ότι με μεγάλη ευκολία μέχρι σήμερα η σημερινή και η προηγούμενη κυβέρνηση χάρισαν 78 δις στις τράπεζες, ενώ με νόμους, που τους βαφτίζουν «αναπτυξιακούς» χαρίζουν δις στους Έλληνες βιομηχάνους. Κι ας είναι πλέον κοινό μυστικό ότι υπάρχουν πάνω από 600 δις σε ελβετικές τράπεζες από Έλληνες κεφαλαιούχους. Ένα ποσό που υπερβαίνει κατά πολύ το σύνολο του χρέους.

Οι εκπαιδευτικοί μαζί με γονείς και μαθητές πρέπει άμεσα να αντεπιτεθούν.
-Να μη δεχτούν καμία συγχώνευση – κατάργηση.
-Να απαιτήσουν τα τμήματα να λειτουργήσουν με ανώτατο όριο αριθμού μαθητών: 25 στα τμήματα Γενικής Παιδείας, 20 στα τμήματα κατεύθυνσης και 10 στα εργαστήρια.
-Να αγωνιστούν για να κτιστούν άμεσα σχολεία (η Δυτική Θεσσαλονίκη ταλανίζεται χρόνια από τη διπλοβάρδια, τα ..κοντέινερ! τα άθλια διδακτήρια).
-Να εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με τις αναγκαίες υποδομές (εργαστήρια, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, εξοπλισμό). Αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 15% του κ.π.
-Άμεση εξασφάλιση των απαραίτητων χρημάτων για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων.
-Έπαναλειτουργία και αναβάθμιση -επέκταση των υποστηρικτικών θεσμών (Ενισχυτική Διδασκαλία, Π.Δ. Σ., τμήματα υποδοχής για εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, τμήματα ένταξης), που θα μειώσουν το κόστος της οικογένειας για φροντιστήρια και θα βοηθήσουν στην ομαλή ένταξη των μεταναστών στο σχολείο.

Για τη διεκδίκηση των παραπάνω προτείνουμε:
- να γίνουν τώρα έκτακτες γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ.
- να ενημερωθούν οι σύλλογοι, οι ενώσεις γονέων και οι μαθητικές κοινότητες.
- να συγκληθούν τα σχολικά συμβούλια που τα «ανακαλύπτουν» μόνο για τις καταλήψεις.
- να δημιουργηθούν επιτροπές αγώνα κατά σχολείο και περιοχή που με κάθε πρόσφορο τρόπο: συλλογή υπογραφών, ψηφίσματα, πανό στα σχολεία, ενημέρωση της τοπικής κοινωνίας, συγκεντρώσεις, παραστάσεις διαμαρτυρίας στις διευθύνσεις, στα δημοτικά συμβούλια, καταλήψεις,

Σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας
να αποτρέψουμε το έγκλημα που ετοιμάζουν!
Σήμερα η επίθεση είναι πιο σαρωτική.
Πιο δυναμική πρέπει να είναι και η απάντησή μας!
Να καταργήσουμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική, όχι τα σχολεία !
Όλοι στην 48ωρη απεργία 22 και 23 Φλεβάρη!


Eνωτική Aγωνιστική Πρωτοβουλία Γ΄ ΕΛΜΕ-Θ
Αγωνιστική Παρέμβαση– Αγωνιστική Κίνηση Ε΄ ΕΛΜΕ - Θ

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top