Μπορεί να διανύουμε την τελευταία και... θεαματικότερη εβδομάδα της Αποκριάς αλλά οι απανταχού μασκαράδες δεν άντεξαν και πέταξαν ήδη τις μάσκες τους.
Ο κ. Ρέππας, μόλις πριν λίγες ημέρες, αφού πρώτα χαρακτήρισε το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» ως «τζαμπατζήδες», κατάφερε και πέρασε στη Βουλή την τροπολογία της ντροπής.
Δεν μας είπε όμως τότε, ότι από τις 5 Μαρτίου η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», θα αυξήσει όλα τα διόδια που εκμεταλλεύεται κατά 33% ! Δεν μας είπε δηλαδή ότι από τις 5 Μαρτίου τα Ι.Χ. θα πληρώνουν πλέον 4,10 ευρώ από 3,10 που πλήρωναν και τα μεγάλα Φορτηγά 14,20 ευρώ από 10,70 ευρώ που πληρώνουν σήμερα!
Φυσικά δεν μας είπε και ούτε πρόκειται να μας πει ποτέ, πόσο θα πληρώνουμε τον Ιανουάριο του 2012, όταν θα έχουμε νέα αύξηση τιμών, και πόσο τον Οκτώβριο του 2012 όταν, σύμφωνα με τη σύμβαση, θα ολοκληρωθούν τα έργα.Αποδεικνύεται λοιπόν για ακόμα μια φορά, πόσο δίκιο έχουμε όταν λέμε: «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ». Αποδεικνύεται ότι το κάνουμε όχι γιατί δεν θέλουμε να πληρώσουμε αλλά γιατί δεν αντέχουμε άλλο αυτό το φιάσκο. Το κάνουμε για να κρατήσουμε «ζωντανή» την αξιοπρέπειά μας, (όση μας απέμεινε με όλα αυτά που ζούμε τελευταία), για τον ίδιο μας τον εαυτό, για τα παιδιά μας.Στο κάτω – κάτω όλοι μας και ο καθένας ατομικά έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης απέναντι στην επόμενη γενιά, την οποία φέραμε στον κόσμο.
Και υποτίθεται ότι όλοι ζούμε και αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο, για μας και τα παιδιά μας.
Αυτοί λοιπόν που ακόμα μας αμφισβητούν και περιορίζονται στην ανώδυνη κριτική του καναπέ ή του καφενείου, απλά ας αναρωτηθούν πώς ενεργούν καθημερινά στις προσωπικές τους υποθέσεις.
Τους ρωτάμε λοιπόν ευθέως: Θα αγόραζαν ποτέ ένα ζευγάρι παπούτσια με 500 ευρώ, εάν ήξεραν ότι η τιμή του είναι 50 ;
Θα αγόραζαν καναπέ, (για να κάθονται και να μας κάνουν κριτική), με 5.000 ευρώ όταν θα μπορούσαν να πάρουν παρόμοιο με 500 μόλις ευρώ;
Διότι αγαπητοί μου φίλοι, πρέπει να μάθετε ότι με τις συμβάσεις παραχώρησης των διοδίων, το κόστος που τελικά πληρώνετε σαν χρήστες για την κατασκευή και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων είναι δέκα, ίσως και παραπάνω από δέκα φορές παραπάνω, από όσο το κόστος μιας κανονικής εργολαβίας, με ίδια ποιότητα κατασκευής. Και αυτό διότι ενώ το κόστος κατασκευής των έργων είναι εξαρχής δεδομένο, θα πληρώνετε τελικά για 30 χρόνια, την συντήρηση των σταθμών διοδίων και τα υπερκέρδη των εργολάβων!
Επίσης πρέπει να μάθετε ότι εσείς ουσιαστικά χρηματοδοτείτε - για ακόμα μια φορά - το κόστος κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, αφού βάζετε από την τσέπη σας το 50% του απαιτούμενου κεφαλαίου, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι, οι οποίοι είναι προσεκτικοί, (διότι υπάρχει και το ενδεχόμενο τα έργα να μην τελειώσουν), συμμετέχουν με ένα ποσοστό που στην καλύτερη περίπτωση αγγίζει το 10%!
Φυσικά εξακολουθείτε να πληρώνετε κάθε χρόνο «αλμυρά» τέλη κυκλοφορίας, υποτίθεται για να γίνονται και να συντηρούνται οι αυτοκινητόδρομοι !Και τέλος, αξίζει να πληροφορηθείτε ότι και σε όλη την Εγνατία οδό, ετοιμάζονται να παραχωρήσουν τα διόδια σε ιδιωτικές εταιρίες. Ενώ λοιπόν εσείς, σαν λαός, πληρώσατε και συνεχίζεται να πληρώνετε το έργο της κατασκευής της «Εγνατίας οδού», ιδιωτικές εταιρίες θα εκμεταλλεύονται τα διόδιά της, και οι τιμές φυσικά που θα βάλουν και εκεί, δεν θα είναι καθόλου φιλικές προς εσάς.
Είναι προφανές πλέον ότι η μικρή μας χώρα, γεμίζει απ’ άκρη σ’ άκρη με διόδια, τα οποία όλα ανεξαιρέτως θα εκμεταλλεύονται οι ιδιώτες, επιβάλλοντας τα σχετικά «χαράτσια» στους πολίτες, κατά την απόλυτη κρίση τους.Με τα δεδομένα αυτά, είναι υπερβολή να ισχυρισθεί κανείς ότι η εθνική μας περιουσία ξεπουλιέται σε μια ντόπια και ξένη ολιγαρχία κατασκευαστών και τραπεζών;
Υπερβάλλει άραγε και ο έντυπος τύπος, όταν γράφει ότι οι εταιρίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας, κάνουν ουσιαστικά μνημόσυνο με τα «κόλλυβα του λαού», μας κλέβουν, και ότι όσο περισσότερα τους δίνουμε τόσο περισσότερα μας ζητάνε, σαν να μας είχαν υπόδουλους;Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι ενώ έχουμε τους πιο χαμηλούς μισθούς στην Ευρώπη, (μιλάω για την Ευρώπη της Δύσης και του Βορρά στην οποία πάντοτε ανήκαμε), πληρώνουμε πιο ακριβά τα βασικά καταναλωτικά μας αγαθά και τις υπηρεσίες που μας παρέχονται από οποιοδήποτε άλλο Ευρωπαϊκό κράτος.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει τώρα και με τα διόδια. Ας αφήσουμε λοιπόν τον καναπέ, τις προφάσεις, τις δικαιολογίες και τα ψευτοδιλήμματα και ας αγωνιστούμε. Για μας τους ίδιους, για τις οικογένειές μας, για την επιβίωσή μας για το σήμερα και το αύριο των παιδιών μας.Σ΄ αυτό τον αγώνα όμως, μπροστά πρέπει να είναι οι θεσμικοί, όλοι αυτοί που εκλέχθηκαν για να υπηρετούν τα συμφέροντα και τα δίκαια του τόπου που τους ανέδειξε. Δυστυχώς κάποιοι από αυτούς μέχρι τώρα ήταν απόντες από τον αγώνας μας. Ίσως τώρα ήρθε η ώρα να καταλάβουν ποια πρέπει να είναι η θέση και ο ρόλος τους, ίσως τώρα πρέπει να συναισθανθούν την ευθύνη την οποία έχουν.
Όσο για τους κάθε λογής καρνάβαλους, ας χαρούν για λίγο ακόμα, παρελαύνοντας στο άρμα της προσωπικής τους κραιπάλης. Δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι αυτοί που χειροκροτούν τον καρνάβαλο όταν παρευλάνει, είναι οι ίδιοι που μόλις τελειώσει η παρέλαση, τον καίνε…
Ο κ. Ρέππας, μόλις πριν λίγες ημέρες, αφού πρώτα χαρακτήρισε το κίνημα «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ» ως «τζαμπατζήδες», κατάφερε και πέρασε στη Βουλή την τροπολογία της ντροπής.
Δεν μας είπε όμως τότε, ότι από τις 5 Μαρτίου η εταιρία «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου», θα αυξήσει όλα τα διόδια που εκμεταλλεύεται κατά 33% ! Δεν μας είπε δηλαδή ότι από τις 5 Μαρτίου τα Ι.Χ. θα πληρώνουν πλέον 4,10 ευρώ από 3,10 που πλήρωναν και τα μεγάλα Φορτηγά 14,20 ευρώ από 10,70 ευρώ που πληρώνουν σήμερα!
Φυσικά δεν μας είπε και ούτε πρόκειται να μας πει ποτέ, πόσο θα πληρώνουμε τον Ιανουάριο του 2012, όταν θα έχουμε νέα αύξηση τιμών, και πόσο τον Οκτώβριο του 2012 όταν, σύμφωνα με τη σύμβαση, θα ολοκληρωθούν τα έργα.Αποδεικνύεται λοιπόν για ακόμα μια φορά, πόσο δίκιο έχουμε όταν λέμε: «ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ». Αποδεικνύεται ότι το κάνουμε όχι γιατί δεν θέλουμε να πληρώσουμε αλλά γιατί δεν αντέχουμε άλλο αυτό το φιάσκο. Το κάνουμε για να κρατήσουμε «ζωντανή» την αξιοπρέπειά μας, (όση μας απέμεινε με όλα αυτά που ζούμε τελευταία), για τον ίδιο μας τον εαυτό, για τα παιδιά μας.Στο κάτω – κάτω όλοι μας και ο καθένας ατομικά έχουμε ένα μερίδιο ευθύνης απέναντι στην επόμενη γενιά, την οποία φέραμε στον κόσμο.
Και υποτίθεται ότι όλοι ζούμε και αγωνιζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο, για μας και τα παιδιά μας.
Αυτοί λοιπόν που ακόμα μας αμφισβητούν και περιορίζονται στην ανώδυνη κριτική του καναπέ ή του καφενείου, απλά ας αναρωτηθούν πώς ενεργούν καθημερινά στις προσωπικές τους υποθέσεις.
Τους ρωτάμε λοιπόν ευθέως: Θα αγόραζαν ποτέ ένα ζευγάρι παπούτσια με 500 ευρώ, εάν ήξεραν ότι η τιμή του είναι 50 ;
Θα αγόραζαν καναπέ, (για να κάθονται και να μας κάνουν κριτική), με 5.000 ευρώ όταν θα μπορούσαν να πάρουν παρόμοιο με 500 μόλις ευρώ;
Διότι αγαπητοί μου φίλοι, πρέπει να μάθετε ότι με τις συμβάσεις παραχώρησης των διοδίων, το κόστος που τελικά πληρώνετε σαν χρήστες για την κατασκευή και συντήρηση των αυτοκινητοδρόμων είναι δέκα, ίσως και παραπάνω από δέκα φορές παραπάνω, από όσο το κόστος μιας κανονικής εργολαβίας, με ίδια ποιότητα κατασκευής. Και αυτό διότι ενώ το κόστος κατασκευής των έργων είναι εξαρχής δεδομένο, θα πληρώνετε τελικά για 30 χρόνια, την συντήρηση των σταθμών διοδίων και τα υπερκέρδη των εργολάβων!
Επίσης πρέπει να μάθετε ότι εσείς ουσιαστικά χρηματοδοτείτε - για ακόμα μια φορά - το κόστος κατασκευής των αυτοκινητοδρόμων, αφού βάζετε από την τσέπη σας το 50% του απαιτούμενου κεφαλαίου, ενώ οι μεγαλοεργολάβοι, οι οποίοι είναι προσεκτικοί, (διότι υπάρχει και το ενδεχόμενο τα έργα να μην τελειώσουν), συμμετέχουν με ένα ποσοστό που στην καλύτερη περίπτωση αγγίζει το 10%!
Φυσικά εξακολουθείτε να πληρώνετε κάθε χρόνο «αλμυρά» τέλη κυκλοφορίας, υποτίθεται για να γίνονται και να συντηρούνται οι αυτοκινητόδρομοι !Και τέλος, αξίζει να πληροφορηθείτε ότι και σε όλη την Εγνατία οδό, ετοιμάζονται να παραχωρήσουν τα διόδια σε ιδιωτικές εταιρίες. Ενώ λοιπόν εσείς, σαν λαός, πληρώσατε και συνεχίζεται να πληρώνετε το έργο της κατασκευής της «Εγνατίας οδού», ιδιωτικές εταιρίες θα εκμεταλλεύονται τα διόδιά της, και οι τιμές φυσικά που θα βάλουν και εκεί, δεν θα είναι καθόλου φιλικές προς εσάς.
Είναι προφανές πλέον ότι η μικρή μας χώρα, γεμίζει απ’ άκρη σ’ άκρη με διόδια, τα οποία όλα ανεξαιρέτως θα εκμεταλλεύονται οι ιδιώτες, επιβάλλοντας τα σχετικά «χαράτσια» στους πολίτες, κατά την απόλυτη κρίση τους.Με τα δεδομένα αυτά, είναι υπερβολή να ισχυρισθεί κανείς ότι η εθνική μας περιουσία ξεπουλιέται σε μια ντόπια και ξένη ολιγαρχία κατασκευαστών και τραπεζών;
Υπερβάλλει άραγε και ο έντυπος τύπος, όταν γράφει ότι οι εταιρίες που κατασκευάζουν τους αυτοκινητόδρομους στη χώρα μας, κάνουν ουσιαστικά μνημόσυνο με τα «κόλλυβα του λαού», μας κλέβουν, και ότι όσο περισσότερα τους δίνουμε τόσο περισσότερα μας ζητάνε, σαν να μας είχαν υπόδουλους;Θα πρέπει να καταλάβουμε ότι ενώ έχουμε τους πιο χαμηλούς μισθούς στην Ευρώπη, (μιλάω για την Ευρώπη της Δύσης και του Βορρά στην οποία πάντοτε ανήκαμε), πληρώνουμε πιο ακριβά τα βασικά καταναλωτικά μας αγαθά και τις υπηρεσίες που μας παρέχονται από οποιοδήποτε άλλο Ευρωπαϊκό κράτος.
Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει τώρα και με τα διόδια. Ας αφήσουμε λοιπόν τον καναπέ, τις προφάσεις, τις δικαιολογίες και τα ψευτοδιλήμματα και ας αγωνιστούμε. Για μας τους ίδιους, για τις οικογένειές μας, για την επιβίωσή μας για το σήμερα και το αύριο των παιδιών μας.Σ΄ αυτό τον αγώνα όμως, μπροστά πρέπει να είναι οι θεσμικοί, όλοι αυτοί που εκλέχθηκαν για να υπηρετούν τα συμφέροντα και τα δίκαια του τόπου που τους ανέδειξε. Δυστυχώς κάποιοι από αυτούς μέχρι τώρα ήταν απόντες από τον αγώνας μας. Ίσως τώρα ήρθε η ώρα να καταλάβουν ποια πρέπει να είναι η θέση και ο ρόλος τους, ίσως τώρα πρέπει να συναισθανθούν την ευθύνη την οποία έχουν.
Όσο για τους κάθε λογής καρνάβαλους, ας χαρούν για λίγο ακόμα, παρελαύνοντας στο άρμα της προσωπικής τους κραιπάλης. Δεν πρέπει όμως να ξεχνούν ότι αυτοί που χειροκροτούν τον καρνάβαλο όταν παρευλάνει, είναι οι ίδιοι που μόλις τελειώσει η παρέλαση, τον καίνε…
0 comments:
Post a Comment
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!