https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEje7fLJ-ZVmtmq3-_VffxbAQlCiV1Fi73FByQv2rSuUTr3Ag5T92AjeEScRj1y6361Zr3oqSk8RBWhfqAvWrJHjy5LNJDCTfBeF5kjL30oWBjJ99maVbOHlg8gy7bGR3_O1aEPnNUd93wE/s400/internet.jpgΝα και ένα καλό του ίντερνετ, από άποψης ιδιωτικότητας. Βέβαια, το κουμπί αυτό αφορά διαφημιστικές εταιρίες, αλλά κάτι είναι κι αυτό! Έπειτα από πιέσεις της αμερικανικής κυβέρνησης, τα προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυo Google Chrome και Mozilla Firefox θα αποκτήσουν κουμπί «Μην με Παρακολουθείτε», μέσω του οποίου χρήστες θα μπορούν να μπλοκάρουν τη συλλογή δεδομένων από ορισμένες διαφημιστικές εταιρείες.


Την αρχή έκανε η Google, η οποία προσφέρει από τη Δευτέρα μια επέκταση για το Chrome που εμποδίζει τη συλλογή στοιχείων στα αρχεία cookies. Όπως αναφέρει το AFP, η λειτουργία Keep My Opt-Outs μπλοκάρει διαφημίσεις από 50 διαφημιστικά δίκτυα, ανάμεσά τους και τα 15 μεγαλύτερα (σύμφωνα με στοιχεία της ComScore). Στην περίπτωση όμως άλλων διαφημιστικών εταιρειών, το κουμπί δεν έχει αποτέλεσμα.

Μετά την ενεργοποίηση του κουμπιού, οι χρήστες «μπορεί να βλέπουν συνεχώς τις ίδιες διαφημίσεις σε συγκεκριμένους δικτυακούς τόπους, ή να βλέπουν διαφημίσεις που δεν τους αφορούν» επισήμαναν οι διευθυντές παραγωγής της Google Σον Χάρβι και Ράγιας Μούνκα.
Αντίστοιχο σύστημα αναπτύσσει και το ίδρυμα Mozilla, παραμένει άγνωστο όμως πότε θα γίνει διαθέσιμο για τους χρήστες του Firefox. Σε αυτή την περίπτωση, ο browser θα μεταδίδει ένα «Do Not Track HTTP header» κάθε φορά που ο χρήστης ανοίγει μια σελίδα ή κλικάρει έναν σύνδεσμο. Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχουν περιορισμοί: η τακτική αυτή θα είναι αποτελεσματική μόνο εφόσον την υποστηρίζουν οι διαφημιστικές εταιρείες.
«Η πρόκληση με την προσθήκη αυτού του μηνύματος στο header [την κορυφή μιας ιστοσελίδας] είναι ότι, για να είναι πλήρως αποτελεσματικό, πρέπει να εφαρμόζεται τόσο από τον browser όσο και από τους δικτυακούς τόπους» παραδέχτηκε ο Άλεξ Φάουλερ του Mozilla. Η νέα λειτουργία θα γίνει διαθέσιμη σε επόμενη έκδοση του Firefox.

Νέο εργαλείο για την προστασία της ιδιωτικότητας των χρηστών, με την ονομασία Tracking Protection (Προστασία από την Παρακολούθηση) αναπτύσσει και η Microsoft για τον επερχόμενο Internet Explorer 9. Σε αυτή την περίπτωση όμως, οι χρήστες θα πρέπει να δημιουργούν μόνοι τους τη λίστα με τις διαφημιστικές εταιρείες που θέλουν να μπλοκάρουν. 

typografikos.blogspot.com

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!

 
Top