Μείωση που ανέρχεται στο 36% σημείωσε η καταγραφή των τροχαίων
ατυχημάτων στην ΕΕ τα τελευταία δέκα χρόνια. Αυτό τουλάχιστον έδειξαν
τα στοιχεία που δημοσίευσε ο Επιτρόπος Μεταφορών και Αντιπροέδρος της...
ΕΕ, κ. Σίιμ Κάλας.
Τα νούμερα βέβαια δεν ήταν ενθαρρυντικά. Με 35.000 θανάτους και
1.500.000 τραυματίες σε όλη την Ευρώπη, η ανάγκη για την αντιμετώπιση
του φαινομένου οφείλει να βρίσκεται στις προτεραιότητες των κρατών.
Η χώρα μας κατατάσσεται πρώτη στα τροχαία ατυχήματα αναλογικά με τον
πληθυσμό της και παρουσιάζει την τρίτη μικρότερη μείωση θανάτων μέσα
στην δεκαετία 2000-2010 από τα υπόλοιπα κράτη-μέλη.
Ο ευρωβουλευτής, Καθηγητής κ. Ι. Τσουκαλάς, σχολιάζοντας τα στοιχεία
που δόθηκαν για την Ελλάδα δήλωσε: «Αν και έχουν γίνει σημαντικές
προσπάθειες στην ΕΕ για την αντιμετώπιση του φαινομένου, με μείωση των
θυμάτων που αγγίζει το 44% για την τελευταία δεκαετία, η μείωση στην
Ελλάδα δεν ήταν αυτή που οφείλουμε στους Έλληνες πολίτες».
Στην υπόλοιπη Ευρώπη, η έρευνα κατέδειξε τους άντρες ως τα συχνότερα
θύματα κατά 75%. Οι νεαροί οδηγοί σε ποσοστό 28% και οι πεζοί ηλικίας
άνω των 75 ετών αποτελούν τις πλέον ευάλωτες ομάδες, ενώ το αυτοκίνητο
βρίσκεται στη πρώτη θέση των οχημάτων που εμπλέκονται σε ατυχήματα σε
ποσοστό 48%.
Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο κ. Κάλας, η Ισπανία έχει υιοθετήσει μια
ολοκληρωμένη πολιτική οδικής ασφάλειας με ποικιλία μέτρων τα οποία
περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, αναθεώρηση του κώδικα οδικής κυκλοφορίας,
καθιέρωση άδειας οδήγησης με βαθμούς ποινής, σχέδιο δράσης για να
μειωθούν τα δυστυχήματα με μοτοσικλέτες και έναρξη χρήσης ραντάρ για
ελέγχους ταχύτητας». Γεγονός που την καθιστά πρότυπο για να
ακολουθήσουν το παράδειγμά της και τα υπόλοιπα κράτη-μέλη.
Ούτε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φαίνεται να παραμένει αμέτοχη απέναντι στο
φαινόμενο των θανατηφόρων τροχαίων. Από τον Ιούλιο του 2010, η Επιτροπή
έχει ανακοινώσει μια νέα πολιτική στρατηγική για την οδική ασφάλεια από
το 2011 έως το 2020, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη χρήση νέων
τεχνολογιών, λειτουργώντας 46 ερευνητικά προγράμματα σε πανευρωπαϊκό
επίπεδο και με κονδύλια που φτάνουν τα 160 εκατ. ευρώ.
akomh mia prwtia poios mas peianei..........
ReplyDelete