Τις βασικές ρυθμίσεις του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την εξυγίανση των Αστικών Συγκοινωνιών της Αττικής παρουσίασε ο Δημήτρης Ρέππας...
μετά τη σχετική συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο.
Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, είναι:
- Η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών
- Η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών
- Ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης
- Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος
- Η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και
- Η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία δύο νέων φορέων, που θα αντικαταστήσουν τις πέντε σημερινές εταιρείες. Ο ένας φορέας είναι για τις Οδικές συγκοινωνίες, τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, και ο άλλος για τα μέσα σταθερής τροχιάς, τραμ, μετρό και ΗΣΑΠ. Η ΕΘΕΛ προβλέπεται ότι θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.
Ο ΟΑΣΑ, που θα λειτουργεί ως μητροπολιτικός φορέας, θα έχει την αρμοδιότητα για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, την οργάνωση, τον συντονισμό και τον έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Θα καλύπτει δε όλη την περιφέρεια Αττικής, ενώ στην αρμοδιότητά του περνά η ευθύνη για την υπογραφή συμβάσεων ή συμφωνιών με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές Συγκοινωνίες.
Ο κ. Ρέππας προανήγγειλε αυστηρούς ελέγχους των οικονομικών των εταιριών, προκειμένου να μην ξεφεύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Για το σκοπό αυτό, συστήνεται ειδική Μονάδα παρακολούθησης ανά τρίμηνο. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου από το 70% που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Για το προσωπικό:
Σε σχέση με το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Παράλληλα, θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς.
Για τα εισιτήρια:
Εκτός από τη σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, σύντομα θα εισαχθεί και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να παταχθεί η εισιτηριοδιαφυγή. Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.
Το έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών:
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι το συσσωρευμένο έλλειμμα των φορέων των αστικών συγκοινωνιών ανήλθε το 2009 στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ στο διάστημα 2004-2009 αυξήθηκε κατά 2,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός, το 2009 το συνολικό έλλειμμα έφτασε τα 472 εκατομμύρια ευρώ, το 2010 εκτιμάται ότι μειώθηκε στα 390 εκατομμύρια και η πρόβλεψη για το 2011 είναι να συρρικνωθεί στα 150-155 εκατομμύρια ευρώ.
Ο υπουργός έστειλε μήνυμα προς τους υπαλλήλους των εργαζομένων στα ΜΜΜ ότι, εφόσον πραγματοποιήσουν την προγραμματισμένη για αύριο απεργία τους, ακόμη και στην περίπτωση που κηρυχθεί παράνομη από τη Δικαιοσύνη, θα πρέπει να υποστούν τις συνέπειες.
Στόλος και προσωπικό ΟΑΣΑ 2009 :
Φορεας Στόλος Προσωπικό Υπό μετάταξη
Λεωφορεία (ΕΘΕΛ) 2.150 οχήματα 6.564 64
ΤρόλεΪ (ΗΛΠΑΠ) 366 οχήματα 1.518 190
Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) 228 οχήματα 1.194 390
Μετρό (ΑΜΕΛ) 294 βαγόνια 1.689 90
Τραμ (ΤΡΑΜ ΑΕ) 35 αυτοκινητάμαξες 687 120
ΟΑΣΑ 205 (διοικητικοί) 70
Σύνολο 11.857 1.500
http://newscode.gr/
μετά τη σχετική συζήτηση στο υπουργικό συμβούλιο.
Οι βασικοί άξονες του νομοσχεδίου, σύμφωνα με τον κ. Ρέππα, είναι:
- Η εξυγίανση και βελτίωση των οικονομικών
- Η οργάνωση και ανάπτυξη των αστικών συγκοινωνιών
- Ο εξορθολογισμός της κρατικής επιδότησης
- Η συνεχής παρακολούθηση και ο έλεγχος αποτελέσματος
- Η ρύθμιση των θεμάτων που αφορούν το προσωπικό και
- Η διασφάλιση της βιωσιμότητας των δημοσίων συγκοινωνιών.
Το νομοσχέδιο προβλέπει τη δημιουργία δύο νέων φορέων, που θα αντικαταστήσουν τις πέντε σημερινές εταιρείες. Ο ένας φορέας είναι για τις Οδικές συγκοινωνίες, τα τρόλεϊ και τα λεωφορεία, και ο άλλος για τα μέσα σταθερής τροχιάς, τραμ, μετρό και ΗΣΑΠ. Η ΕΘΕΛ προβλέπεται ότι θα απορροφήσει τον ΗΛΠΑΠ και το Μετρό θα απορροφήσει τον ΗΣΑΠ και το Τραμ.
Ο ΟΑΣΑ, που θα λειτουργεί ως μητροπολιτικός φορέας, θα έχει την αρμοδιότητα για τον σχεδιασμό, προγραμματισμό, την οργάνωση, τον συντονισμό και τον έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου. Θα καλύπτει δε όλη την περιφέρεια Αττικής, ενώ στην αρμοδιότητά του περνά η ευθύνη για την υπογραφή συμβάσεων ή συμφωνιών με τα ΚΤΕΛ και τις Δημοτικές Συγκοινωνίες.
Ο κ. Ρέππας προανήγγειλε αυστηρούς ελέγχους των οικονομικών των εταιριών, προκειμένου να μην ξεφεύγουν από τους στόχους που έχουν τεθεί. Για το σκοπό αυτό, συστήνεται ειδική Μονάδα παρακολούθησης ανά τρίμηνο. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση πάνω από 10%, τότε θα λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα. Η κρατική επιδότηση δεν θα μπορεί να ξεπεράσει το 40% του λειτουργικού κόστους του ομίλου από το 70% που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Για το προσωπικό:
Σε σχέση με το προσωπικό, προβλέπεται η μετάταξη περίπου 1.500 υπαλλήλων, από τους 11.850 εργαζόμενους που απασχολούνται σήμερα στις αστικές συγκοινωνίες. Παράλληλα, θα καταγγελθούν οι υπάρχουσες Συλλογικές Συμβάσεις εργασίας και θα καταρτιστούν νέες κατά το πρότυπο του ΟΣΕ με τους νέους φορείς.
Για τα εισιτήρια:
Εκτός από τη σύσταση Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών Κομίστρων, σύντομα θα εισαχθεί και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, με στόχο να παταχθεί η εισιτηριοδιαφυγή. Μέσα στον επόμενο μήνα αναμένεται να προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός, ενώ μέχρι το τέλος του έτους θα ανακηρυχθεί ο ανάδοχος, καθώς το σύστημα θα λειτουργήσει με ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου Ιδιωτικού Τομέα). Τον επόμενο μήνα θα προκηρυχθεί επίσης ο διαγωνισμός, πάλι μέσω ΣΔΙΤ, για την ανάπτυξη της Τηλεματικής.
Το έλλειμμα των αστικών συγκοινωνιών:
Ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι το συσσωρευμένο έλλειμμα των φορέων των αστικών συγκοινωνιών ανήλθε το 2009 στα 3,8 δισ. ευρώ, ενώ στο διάστημα 2004-2009 αυξήθηκε κατά 2,5 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο υπουργός, το 2009 το συνολικό έλλειμμα έφτασε τα 472 εκατομμύρια ευρώ, το 2010 εκτιμάται ότι μειώθηκε στα 390 εκατομμύρια και η πρόβλεψη για το 2011 είναι να συρρικνωθεί στα 150-155 εκατομμύρια ευρώ.
Ο υπουργός έστειλε μήνυμα προς τους υπαλλήλους των εργαζομένων στα ΜΜΜ ότι, εφόσον πραγματοποιήσουν την προγραμματισμένη για αύριο απεργία τους, ακόμη και στην περίπτωση που κηρυχθεί παράνομη από τη Δικαιοσύνη, θα πρέπει να υποστούν τις συνέπειες.
Στόλος και προσωπικό ΟΑΣΑ 2009 :
Φορεας Στόλος Προσωπικό Υπό μετάταξη
Λεωφορεία (ΕΘΕΛ) 2.150 οχήματα 6.564 64
ΤρόλεΪ (ΗΛΠΑΠ) 366 οχήματα 1.518 190
Ηλεκτρικός (ΗΣΑΠ) 228 οχήματα 1.194 390
Μετρό (ΑΜΕΛ) 294 βαγόνια 1.689 90
Τραμ (ΤΡΑΜ ΑΕ) 35 αυτοκινητάμαξες 687 120
ΟΑΣΑ 205 (διοικητικοί) 70
Σύνολο 11.857 1.500
http://newscode.gr/
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!