Εκτός από τις αλλαγές που ήδη έχει ανακοινώσει η FIA σχετικά με τους κανονισμούς της Formula 1 από το 2013 και μετά, φαίνεται ότι οι άνθρωποι της δεν σταματάνε να σκέφτονται...
νέους τρόπους ώστε να ανεβάσουν το πολυπόθητο θέαμα στο sport που παρακολουθούν εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη. Ανώνυμες πηγές μέσα από το περιβάλλον της FIA μας ανέφεραν ότι κατά 90% από το 2013 και μετά θα απαγορευθούν όλα τα κινητά μέρη στα μοτέρ. Θα μου πεις τι είναι αυτό; Θα σου απαντήσω, ξεχάστε εσείς οι μηχανικοί τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας! Η πηγή έχει κάνει ήδη επαφές με όλες τις μεγάλες ομάδες έτσι ώστε να τους πει, ενημερώσει σχετικά το πως μπορούν να κάνουν έναν αποδοτικό κινητήρα turbo. Williams, McLaren, Mercedes GP ήταν μερικές από τις ομάδες που ενημέρωσε. Μάλιστα κατά την διάρκεια της επίσκεψης του στην Mercedes GP τόνισε στον υπεύθυνο κινητήρων της Mercedes ότι ο τρόπος που σκέφτονται να υλοποιήσουν τον turbo κινητήρα τους δεν είναι ο σωστός αφού οι ανταγωνιστές θα τους περνούσαν σαν σταματημένους!
Μέχρι σήμερα έχει βγει η έκδοση 8 των κανονισμών του 2013. Πέρα από αυτά που έχουνε ήδη δει το φως τις δημοσιότητας οι κανονισμοί αναφέρουν ότι:
- Απαγορεύονται τα κινητά μέρη στα μοτέρ (συμπεριλαμβανομένων και των τουρμπίνων μεταβλητής γεωμετρίας).
- Απαγορεύεται σε ένα μοτέρ να έχει παραπάνω από 10 εξόδους καυσαερίων.
- Απαγορεύεται να υπάρχουν 2 turbo ή compressor που να δουλεύουν παράλληλα. Επιτρέπεται μόνο η λειτουργία τους εν σειρά με την χρήση του compressor να έχει ως σκοπό την αξιοποίηση των καυσαερίων για επαναφόρτιση του KERS.
- Επιτρέπεται στις μπροστά πτέρυγες να έχουνε “γωνίες” ώστε να αυξάνεται η αεροδυναμική αλλά όχι παραπάνω από 2.
Αυτές οι γωνίες ή τριγωνάκια όπως μας ανέφερε η πηγή τι κάνουν; Για παράδειγμα αν μια πτέρυγα έχει στον σχεδιασμό της τριγωνικά μέρη, κάτι σαν “δόντια” σκέψου, αυτά αυξάνουν κατά πολύ την αεροδυναμική. Αυτά λοιπόν τα τρίγωνα δεν επιτρέπεται να είναι παραπάνω από 2 σε κάθε πτέρυγα.
Θα μου πεις αν απαγορεύονται οι τουρμπίνες μεταβλητής γεωμετρίας τι turbo θα χρησιμοποιήσουν; Ήδη τα κεφάλια των εταιριών τρέχουν να κατασκευάσουν ένα “ηλεκτρικό” turbo χωρίς μεταβλητή γεωμετρία. Πως ακριβώς δουλεύει αυτό θα μου πεις. Λοιπόν:
Μεταξύ των δύο φτερωτών που έχει ένα turbo ανάμεσα τους έχει τοποθετηθεί ένα μοτεράκι που όταν ο κινητήρας αποδίδει τα μέγιστα (στις ευθείες πχ) το μοτεράκι αυτό, από την δύναμη που παράγει η πρώτη φτερωτή του turbo, μαζεύει – αποθηκεύει ενέργεια έτσι ώστε ο οδηγός να μπορεί να την χρησιμοποιήσει την ενέργεια αυτή στις χαμηλές στροφές του κινητήρα αργότερα. Τι προσφέρει αυτή η τεχνολογία με απλά λόγια; Καταργεί στην ουσία στο lag του turbo αφού αντί να περιμένει να “γεμίσει” η τουρμπίνα με αρκετό αέρα = πολλές σ.α.λ=πολλά καυσαέρια) το μοτεράκι αυτό βγάζει όλη την ενέργεια που αποθήκευσε προηγουμένως ώστε να γυρίσει στο τέρμα την 2η φτερωτή. Το σύστημα αυτό δεν έχει delay και όπως καταλαβαίνεις δίνει ένα πολύ μεγάλο + στην απόδοση του κινητήρα. Αν τελικά το “ηλεκτρικό” turbo περάσει στους κανονισμούς δεν είναι γνωστό αφού η FIA θα αποφασίσει αργότερα αν θα το επιτρέπει ή όχhttp://www.autoblog.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχολιάστε ότι διαβάζετε και βοηθήστε το κουνάβι να μάθει περισσότερα για το τι προτιμάτε να διαβάζετε!